צרו קשר לייעוץ חינם

    על פי רוב, החלפת ברך עשויה לזכות אדם באחוזי נכות הנעים בין 50% ל-100%, כאשר אלה תלויים ברמת התפקוד, מספר המפרקים שהוחלפו ועוד. המאמר הבא נועד לסייע לכם להבין מעט את אופן חישוב אחוזי הנכות, ההליך עד לקביעה ובמה כדאי להתמקד בדרך, וכמה אחוזי נכות מקבלים על החלפת ברך?

    רקע להבנת הסוגיה: אחוזי נכות

    אחוזי נכות הם הדרך בה המדינה מנסה לכמת את הפגיעה בניידות האדם על ידי קביעה מספרית באחוזים. אחוז הפגיעה בפועל נקבע על ידי ועדה מיוחדת מטעם משרד הבריאות וביטוח לאומי, כפי שנסביר בהמשך. ככלל, קביעת אחוזי הנכות הנו תהליך, אולם בשונה התחתונה, הוא נקבע על ידי רופא בועדה הרפואית שצוינה. בתקנות הביטוח הלאומי, מופעים רשימת ליקויים וכד' בהם על הרופא להתחשב בעת קביעת אחוז הנכות.

    בנוסף לאחוז הנכות, נקבעת עבור החולה גם דרגה הקשורה לכושר ההשתכרות, במידה ונפגעה. חשוב לציין שדרגה זו איננה קשורה בהכרח לדרגת הנכות שנקבעה לאדם, שכן מה שמשנה עבור כושר העבודה היא יכולתו של האדם לתפקד בעבודתו בפועל, בעקבות הנכות בה לקה.

    ובהקשר של החלפת ברך?

    כפי שניתן להבין מן האמור לעיל, קביעת הודעה אמורה להסתמך הן על נתונים רפואיים והן על השלכות תפקודיות שיש להחלפת הברךברכיים על האדם, לרבות בתחום התעסוקה.

    הועדה הרפואית

    במידה ותביעת האדם לקבלת נכות כללית נמצאה כרלוונטית, הוא יוזמן לוועדה שהוזכרה לעיל. הוועדה הרפואית מורכבת מרופא מומחה או מכמה רופאים מומחים בתחומים שונים (מלבד מזכיר ועדה). ייתכן והאדם יתבקש להיבדק בפני ועדה נוספת, במקרים רפואיים מסוימים, או שייבדק באותה הועדה על ידי רופאים שונים. עבור הועדה יש להכין מסמכים רפואיים רלוונטיים להוכחת צב המטופל והפגיעה בו.

    דברים שמומלץ לעשות לפני התביעה, או במהלכה

    במידה והנכם עדיין בשלב שלפני התביעה, מומלץ ביותר לפנות לגרם מוסמך אשר ילווה אתכם לאורך כל התהליך, לרבות השגת המסמכים הרלוונטיים מילוי נכון של הטפסים וכו'. בהקשר זה, חשוב מאוד לציין את הבעייתיות ברופאים "המומחים" בוועדה. לצערנו, רופאים אלה אינם מבינים בהכרח בתחומים הקשורים לבעיות ספציפיות של הנתבעים ולכן, תמיד מומלץ לפנות לפני התביעה והפניה לוועדה לרופא מומחה בתחום שלכם אשר יספק לכם מסמכים רלוונטיים שלא יותירו מקום לספק באשר למצבכם.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה