צרו קשר לייעוץ חינם

    תופעת החלפת מקום עבודה על ידי שכירים הינה מוכרת וידועה. מטבע הדברים, סוגיה זו גם גוררת תהיות הקשורות לכספים, פיצויים, ובכלל, אודות זכויות עובדים. במאמר זה, הבאנו עבורכם מספר דוגמאות רלוונטיות לעניין.

    זהירות: שימרו על זכויותיכם הפנסיוניות

    חשוב מאוד לדעת, כי תיתכן פגיעה בזכויות הפנסיוניות של מבוטח בקרן פנסיה (או ביטוח מנהלים), על ידי הפסקת עבודה ל-5 חודשים ויותר. הכוונה היא לכך, שכל מבוטח בקרן פנסיה או בביטוח מנהלים, זכאי להמשך כיסוי למשך 5 חודשים בביטוחי אובן כושר עבודה, ביטוח שאירים במקרה של מוות. אולם, במקרה של הפסקת עבודה למשך 5 חודשים ויותר, תפסיק את צבירת הוותק מטעם העובד לצורך כיסוי ביטוחי למחלות קיימות וכדומה.

    לכן, קיימת אפשרות של שמירה על הרצף הביטוחי על ידי תשלומים קטנים לקרן הפנסיה, באופן חודשי. תשלומים אלה ניתנים לביצוע הן על ידי הסדר ריסק שאר מתייחס לתשלומים נמוכים לקרן הפנסיה או לחברת הביטוח לתקופה מוגבלת, או להפקיד לקרן או לביטוח הפקדות חודשיות באופן עצמאי. אולם, חשוב לציין כי במקרה של הסדר ריסק, צבירת הוותק תימשך מן הנקודה בה הופסקה ההפקדה האחרונה.

    סוגיה נוספת: דמי אבטלה

    שכירים הופסקה עבודתם עקב פיטורים, התפטרות ועוד, עשויים להיות זכאיים לדמי אבטלה בתקופה בה טרם מצאו עבודה חדשה. תקופת הזכאות המירבית נקבעת לפי קריטריונים שונים, כגון גיל הזכאי ומספר בני המשפחה התלויים בו. כמו כן, דמי האבטלה נקבעים לפי מדרגות הכנסה, באחוזים מן השכר היומי הממוצע אשר הרוויח הזכאי לפני תקופת האבטלה.

    מקרה אחר: עבודה לא רציפה עקב החלפת מעסיקים 

    קיימים מקרים בהם זכאי עובד אשר הפסיק את עבודתו עקב חלופת מעסיקים, כגון התפטרות או פיטורין, לקבל פיצויי פיטורין. התנאי הבסיסי לקבלת פיצויי הפיטורין במקרה זה הוא עבודה של שנה אחת לפחות אצל אותו מעסיק או באותו מקום עבודה. ככלל, העובד יהיה זכאי לפיצויי פיטורין במקרה של פגיעה בזיקה בין העובד לבין מקום עבודתו, עקב חילופי המעסיקים. אולם, חשוב לציין כי לא כל מקרה של חילופי מעסיקים יהפוך את העובד אוטומטית לזכאי לפיצויי פיטורין במקרה של התפטרות.

    *מאמר זה מכיל מידע כללי ואיננו מהווה מסמך משפטי או ייעוץ משפטי.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה