צרו קשר לייעוץ חינם

    מתוקף הרצון להקל על חולי סרטן ובני משפחותיהם בהתמודדות הקשה, מדינת ישראל ואף חברות הביטוח מעניקות הטבות משמעותיות לחולים בתנאים מסוימים, לרבות הטבות מס, גמלאות, פיצויים ואף שירותי ייעוץ מס. 

    זכויות מצד חברות ביטוח וקרנות פנסיה

    קיימים מקרים בהן חולי סרטן רכשו מבעוד מועד כיסוי ביטוח אשר עשוי לסייע להם ברכישת תרופות ומימון ניתוחים. עזרה סיעודית ועוד. סוג ביטוח הרלוונטי במיוחד הינו ביטוח מחלות קשות אשר מעניק מענק חד פעמי לחולי סרטן או פיצוי, במקרה בו התגלתה מחלה קשה אשר מוגדרת בפוליסה שנרכשה. חשוב לציין כי פיצוי כספי יינתן גם במקרה בו המחלה תוכר כ"מחלת עבודה", על פי תנאים מסוימים. חשוב לציין, כי במקרה של מחלת עבודה, תתכן גם קבלת קצבה חודשית.

    מטעם המדינה: זכויות חולי סרטן במס הכנסה

    ככלל, חולי סרטן רשאים לתבוע קצבת נכות כללית או במקרים מסוימים נכות משוקללת או רפואית מן הביטוח הלאומי. במידה ונקבעה לחולה הסרטן נכות רפואית בשיעור של 90%-100%, החולה עשוי להיות זכאי לפיצוי חד פעמי ולפטור ממס הכנסה (במקרה של 90% ב"חישוב מיוחד"). זכאות זו לפטור ניתנת למי שנקבעה לו נכות לתקופה של מינימום 185 יום ויש לו הכנסה חייבת במס אשר התקבלה מיגיעה אישית.

    ובמידה וטרם נקבעה נכות?

    קיימת וועדה רפואית אשר עניינה לבדוק מקרים של מתן פטור ממס הכנסה לעיוורים ולאנשים בעלי נכות רפואית בשיעורים שצוינו. וועדה זו רלוונטית גם עבור מי שמעוניין בקבלת הטבות בגין נכות רפואית אשר אינן תלויות בזכאות לקצבה, לרבות מקרים בהם אדם אינו זכאי לקצבת נכות. הפנייה לוועדה כרוכה בתשלום של 659 ₪. חולי סרטן יצטרכו להגיש, בנוסף לשאר מסמכים המוגשים, גם טופס מיוחד לפניה לביטוח לאומי, אותו ממלא הרופא המטפל. חשוב עוד לדעת כי במקרים מסוימים, קיימת אפשרות בה הוועדה תקבע את אחוזי הנכות הרפואית ללא צורך בהתייצבות לפני הועדה.

    במידה ואדם מתקשה למצות את זכויותיו במס הכנסה, חשוב לציין כי חולי סרטן אשר נקבעה להם נכות מטעם ביטוח לאומי, זכאים לשירותי ייעוץ מס ללא תשלום, מטעם האגודה למלחמה בסרטן.

     

    פיצוי חד פעמי לחולי סרטן, מידע נוסף

    קיימות גמלאות והטבות נוספות אשר עשויות להיות רלוונטיות עבור חולי סרטן ובני משפחותיהם, כגון קצבת שירותים מיוחדים והטבות נוספות, גמלת ניידות, נקודות זיכוי ממס עבור בני משפחה במצבים מסוימים, הנחה בארנונה ועוד.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה