צרו קשר לייעוץ חינם

    נושא שמעניין רבים מן הלקוחות המגיעים אלינו הוא הנפקת תו חניית נכה בחו"ל. למרות שאיננו יכולים להעניק לכם מידע מדויק אודות כל מדינה ומדינה, קיבצנו עבורכם מידע שימושי לידע כללי, שוודאי רלוונטי עבור כל נכה שמעוניין לטוב לחו"ל"

    רקע: הפסקת הנפקת תו החניה הבינלאומי בישראל

    החל מיולי 2006, משרד התחבורה הישראלי הפסיק להנפיק תגי חניה לנכים שתקפים גם בחו"ל. הסיבות לכך הן ככל הנראה משפטיות, אולם בכל מקרה, חשוב שכל אדם בעל תו חניה לנכה בארץ ידע כי תו החניה שברשותו איננו תקף לחו"ל ויותר מכך, חניה במקום חניית נכים בחו"ל ללא אישור או תעודה מתאימה ומקומית יכולה אף לגרור עונשים וקנסות כבדים, גם אם לכאורה קיימת לכם הזכות המלאה לעשות זאת.

    ככלל, לפני שנרחיב אודות הדרך בה ניתן לפעול במקרים כאלה, חשוב לנו להמליץ לכם כמה המלצות עיקריות:

    1. כל ניסיון להציג את תו החניה הישראלי לראווה ברכב שחונה בחניית נכים בחו"ל מסתכן בכישלון, כך שעדיף לא לנסות ולסמוך על דרך זו מראש.
    2. לעיתים, האדם הנכה יקבל מסמכים שונים המעידים על נכותו, כגון כרטיסי כניסה לאטרקציות שונות, מלונות, מעבר בשדה תעופה ועוד. המסמכים הללו לרוב יהיו קשורים להיותו של האדם נכה באופן כללי ולא לזכותו לחנות בחניית נכים ולכן גם הצגתם של ממסכים כאלה, אינה תמיד מגנה על האדם מפני קנסות כאשר הוא יחנה בחניית נכים.
    3. חשוב לציין כי קיימים מקרים בהם הרשויות הסכימו "לוותר" או אדם על הקנס, או לפחות להוריד משמעותית מסכומו, כאשר הוכח להם כי האדם הוא באמת נכה. אולם, המקרים הללו תלויים בדרך כלל בהחלטה ש"לפנים משורת הדין" ולכן כאמור, עדיף לא לסמוך על האפשרות הזו גם כן.

    אז מה ניתן לעשות ?

    הפעולה המומלצת ביותר היא פנייה מבעוד מועד לרשות המקומית, או לשגרירות באותה מדינהעיר אליה אתם מתכוונים לטוס, כדי לברר אילו מסמכים תדרשו לספק כדי שיונפק לכם תו חניה מקומי. קחו בחשבון שייתכן שלא בכל המקומות תוכלו לעשות זאת, אולם מן הצד השני, ייתכן שתוכלו לפתור לעצמכם את העניין הזה בקלות משחשבתם.

    אך לפני הנסיעה לחו"ל, האם כבר מימשתם  את כל הזכויות המגיעות לכם בארץ? אנחנו כאן כדי לעזור! צרו קשר או השאירו פרטים באתר.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה