צרו קשר לייעוץ חינם

    נכון לשנת 2022 גובה גמלת ילד נכה 100% עומדת על סכום של 3000 ₪ לחודש.
    הזכאים לגמלת 100% נכות אמורים לעמוד באחד מהתנאים הבאים: ילדים עם עיכוב התפתחותי עד גיל 3, ילדים אשר זקוקים להשגחה מלאה לאורך כל שעות היממה, ילדים עם לקות שמיעה (במקרים של ירידה קבוע בשמיעה), ילדים על הרצף האוטיסטי או ילדים המתמודדים עם פסיכוזה, ילדים אשר זקוקים לטיפול רפואי מיוחד ומקרים נוספים – כמובן, שלכל אחד מהמקרים יש גם תתי תנאים בהם נדרש לעמוד – לכן בכדי לקבל את הזכאות, יש צורך להגיש תביעה ייעודית ובמקרים מסוימים גם לעבור ועדה מטעם הביטוח הלאומי, אשר תקבע את אחז הנכות.

    כיצד מגישים בקשה לקבלת גמלה?
    בכדי לקבל גמלת ילד נכה, ההורה של הילד, אמור למלא טופס תביעה ייעודי בשם "תביעה לגמלת ילד נכה" (ניתן למצוא את הטופס באתר של הביטוח הלאומי) ולהגיע עמו לסניף של ביטוח לאומי הקרוב ביותר למקום המגורים. בנוסף לטופס יש להביא: סיכומי מחלה ותעודה רפואית, מסמכים אשר מאשרים שהילד לומד במוסד חינוכי מסוים (במידה והילד לא במסגרת חינוכית, ניתן להביא אישור על טיפול התפתחותי).
    טופס נוסף שיש למלא הוא טופס בל -3311 של הביטוח הלאומי ובנוסף, יש למלא טופס כתב ויתור על סודיות רפואית ולהציג תעודה מזהה.
    בשלב הבא, הילד אמור להיות מוזמן לוועדה רפואית של הביטוח הלאומי – כאשר, חשוב לדעת שהורים יכולים לציין בטפסים אותם הם מגישים שהם מבקשים לוותר על הוועדה הרפואית – במקרים כאלה, יש לקחת בחשבון שבמקרים מסוימים הביטוח הלאומי יזמן אותם לוועדה בכל מקרה.
    במידה והילד הגיע לוועדה, התשובה והתוצאות יתקבלו תוך פרק זמן של כ-3 חודשים – והן יכללו את אחוז הנכות – שתהווה נתון על פיו יוחלט גובה הגמלה.

    קצבה של שירותים מיוחדים
    בנוסף לנושא של גמלת ילד נכה 100% התובעים יכולים להיות זכאים גם לגמלה של שירותים מיוחדים – אשר תאפשר להם לקבל סיוע מטעם המוסד לביטוח לאומים בהוצאות שונות כמו עזרה בטיפול ובלימודים – גובה הגמלה תחושב לפי אחוזים מתוך קצבת הנכות המלאה ליחיד – כאמור, חשוב שהורים לילד עם נכות יבדקו גם את הנושא הזה.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה