צרו קשר לייעוץ חינם

    ילד עם נכות זכאי לקבת קצבה חודשית, אשר משולמת על ידי ביטוח לאומי להוריו של אותו הילד.
    המטרה של הקצבה היא לאפשר להורים להתמודד בצורה טובה יותר עם הטיפולים וההוצאות הנלוות – וכידוע, הורים לילד עם צרכים מיוחדים נדרשים להתמודד עם לא מעט הוצאות וקשיים, אשר במקרים רבים מקשים עליהם גם לעבוד ולהתפרנס – והקצבה נועדה, על מנת לסייע להם ולו במעט לעמוד בהוצאות.

    גובה הקצבה לילד נכה נכון לשנת 2022
    קצבת ילד נכה 2022 תלויה ברמת הזכאות (אשר מתבססת על אחוזי הנכות):
    50% אחוזי נכות – 1527 ש"ח
    100% אחוזי נכות – 3000 ש"ח
    112% אחוזי נכות – 3534 ש"ח
    188% אחוזי נכות – 5641 ש"ח
    235% אחוזי נכות – 7168 ₪

    *במקרים בהם לילד יש יותר מבעיה רפואת אחת, גובה הקצבה יהיה לפי הבעיה הרפואית אשר סכום הקצבה בעבורה יהיה הגבוה יותר מבין האפשרויות.

    *משפחה אשר לה 2 ילדים אשר מתמודדים עם נכות, תהיה זכאית לקבל גמלה גבוהה בשיעור של חמישים אחוז, עבור כל אחד מהילדים.
    חשוב להיות מודעים לעובדה כי מלבד הקצבה החודשית, ההורים גם זכאים להטבות נוספות כמו: זכויות שונות ממס הכנסה, תג נכה, הנחה בארנונה, הנחה בקניית מכשור רפואי ועוד.. כאשר, קיימת חשיבות גבוהה שהורים לילדים המתמודדים עם נכות יהיו מודעים למלוא הזכויות שלהם, על מנת שיתאפשר להם לממש את כולן.

    מי זכאי לקבלת הקצבה?
    בכדי לקבל קצבת ילד נכה, יש לעמוד בקריטריונים מסוימים – כאשר הקצבה משולמת לרוב להורים לילדים החל מגיל 91 ימים ועד לגיל 18 ו-3 חודשים – ישנם מקרים יוצאי דופן כמו, ילדים אשר מתמודדים עם ליקוי שמיעה בדרגה חמורה וילדים אשר מתמודדים עם תסמונת דאון – כאשר, במקרים שכאלו, ההורים זכאים לקבלת קצבת ילד נכה כבר מיום הלידה.
    בכדי לקבל את הקצבה על ההורים של הילד לפנות באופן יזום אל סניף הביטוח הלאומי הקרוב למקום המגורים – עם טפסים ייעודיים, כאשר, חשוב להגיע עם כל הטפסים הרלוונטיים מראש, על מנת לקצר תהליכים ולהתחיל לקבל את הקצבה במהרה.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה