צרו קשר לייעוץ חינם

    מחלות שוות כסף מושג קשה אך קיים. ישנן מחלות שנוצרו עקב תנאי העבודה. הכוונה היא עובד המגיע למקום עבודתו החדשה ובמהלך השנים חשוף לכל מיני תנאים מסוימים היכולים לגרום לפגיעה בגוף האדם ובתפקודו. ברגע שהפגיעה נוצרת כתוצאה מתנאי העבודה זה נקרא מחלת מקצוע והתוצאה היא כסף רב המגיע לאותו עובד מהמוסד לביטוח לאומי.

    לדוגמא דוד עובד בנגריה דוד עובד ליד מכונה שעושה רעש גדול מאד, כל יום דוד מגיע לעבודתו ונמצא ליד המכונות כ8 שעות ביום. דוד סופג כל היום את הרעש המזיק של מכונות הנגרייה ובמהלך הזמן ככל שעוברות השנים הרעש החזק משפיע על שמיעתו של דוד והיא נחלשת. בבדיקת שמיעה שדוד עשה מתברר שיש ירידה בשמיעתו ורופא קובע שהירידה בשמיעה נובעת מכך שדוד היה חשוף לרעש המזיק של הנגרייה.

    דוגמא נוספת למחלת מקצוע דבורה היא מורה בבית ספר, במהלך עבודתה כמורה היא מרימה את קולה ומאמצת את מיתרי הקול תוך כדי העברת השיעור. במהלך השנים דבורה מתחילה להיות צרודה מכיוון שכל יום היא מרימה את קולה וזה משפיעה על מיתרי הקול שלה. הצרידות הזאת שנגרמת לדבורה עקב עבודתה נקראת מחלת מקצוע. מנחם הוא חקלאי והוא טרקטוריסט במהלך עבודתו היום יומית הוא נוסע על טרקטור בדרך כלל הוא חושף שרוולים. ואז נוצר מצב שמנחם חשוף לשמש. ככל שמנחם עובד והשנים עוברות השמש פוגעת בעורו של מנחם וגורמת לכל מיני נגעים סרטניים על ידיו. הנגעים האלה נגרמו כתוצאה מחשיפה לשמש. זה נקרא מחלת מקצוע. איך ממירים את מחלת המקצוע לכסף? ישנה סקלה בין 0 אחוז ל100 אחוז. ברגע שנקבעים לאדם מסוים פגיעה כתוצאה ממחלת מקצוע בין 0 אחוז ל9 אחוז אותו אדם לא יקבל שקל מהמוסד לביטוח לאומי. אולם אם בעתיד מצבו יוחמר והאחוזים יעלו מעל 9 אחוז הוא יוכל לקבל תקבולים. גם ההכרה ב0 אחוז היא הישג גדול כי עצם ההכרה של המוסד לביטוח לאומי בעצם היא פוליסת ביטוח לאותו אדם במקרה של החמרה… במידה ונקבעו בין 9 אחוזים עד 19 אחוזים אותו נפגע יקבל מענק גדול חד פעמי. במידה וייקבעו אחוזים גבוהים יותר מ19 אחוז אותו נפגע יקבל גם מענק גדול חד פעמי ובנוסף יקבל קצבת נפגעי עבודה גבוהה כל 28 לחודש.

    במידה וחליתם במחלת מקצוע פנו אלינו וממשו את זכותכם לקבלת קצבת נפגעי עבודה או מענק כתוצאה ממחלת מקצוע. למימוש זכויות רפואיות התקשרו 052-2906260 או שלחו הודעה בעמוד יצירת קשר.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה