יש בינינו לא מעט אנשים בעלי מוגבלות כלשהיא, בין אם היא נפשית או פיזית, אנשים שלא תמיד אפשר לראות אצלם את המוגבלות ולפעמים הם נראים רגילים לגמרי אבל בפועל הם סובלים מכאבים, טראומה נפשית או כל דבר אחר. אותם אנשים עשויים להתקשות לחכות בתורים ארוכים, בין אם בגלל המגבלה הפיזית או הנפשית ולאותם אנשים יכול להיות פטור מעמידה בתורים.

אז למי מגיע תו נכה על אי עמידה בתור פטור מעמידה בתור? איך מקבלים את תעודת הנכה על מנת שניתן יהיה לא לעמוד בתורים ארוכים ובלתי נסבלים? הנה כמה דברים שחשוב לדעת.

צרו קשר לייעוץ חינם

    תו נכה לאי עמידה בתור – הקריטריונים השונים

    אז למי מגיע תו נכה על אי עמידה בתור פטור מעמידה בתור? כפי שציינו אלו לא חייבים להיות אנשים עם מוגבלות נראית לעין. מה שחשוב הוא מה נקבע להם בביטוח הלאומי ואלו לאו דווקא אנשים שמקבלים קצבת נכות מהמדינה.

    קריטריון אחד הוא לאחר וועדה רפואית שקבעה פטור ממס הכנסה בשל נכות רפואית של לפחות 90%. אנשים שנקבעה להם נכות בשיעור של 90% לפחות אך הם לא מקבלים קצבת נכות, או מי שנקבע לו אי כושר של לפחות 60% אך הוא לא מקבל קצבה בגלל שהוא עובד או מקבל דמי מחלה וכדומה.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      קבלת התעודה ותוקף התעודה

      נתחיל דווקא מהסוף, תוקף תעודת נכה הינה ל-7 שנים ולאחר 7 שנים התעודה מתחדשת אוטומטית במידה וישנה עדיין נכות. מי שיש לו נכות זמנית והיא עברה, לאחר 7 השנים לא יקבל שוב תעודת נכה שתאפשר לו בין השר לא לעמוד בתור.

      את התעודה ניתן לקבל בכמה דרכים. ראשית, ניתן לקבל אותה באופן אוטומטית ברגע שנקבעת הנכות, היא מגיעה בדואר בדרך כלל לאחר כחודש ימים מרגע הקביעה. אפשר לקבל את התעודה גם אם מגישים בקשה באופן דיגיטלי כך שגם מי שלא קיבל אוטומטית, יכול לקבל מענה. אין ספק שתעודה או תו כזה יכולים להקל על חייו של המוגבל בצורה דרמטית.

      צרו קשר לייעוץ חינם

        כתיבת תגובה