נכות היא משהו שיכול לצערנו לתפוס כל אחד בכל שלב בחייו. היא יכולה להגיע בעקבות טראומה פיזית שנגרמה כמו תאונת דרכים או פיגוע טרור, היא יכולה להגיע השל מחלה שגורמת למגבלה כלשהיא, והיא יכולה להיות קבועה או זמנית. מי שסובל מנכות מתקשה להתנהל בחיי היום יום שלו והטבות שונות כמו גם הקלות, יכולות לעשות את החיים שלו לפשוטים יותר.

בדיוק בשביל זה יש תעודת נכה, תעודה שמאפשרת התנהלות פשוטה יותר. היא ניתנת לשבע שנים ומתחדשת אוטומטית במידה והנכות עדיין קיימת ומוכרת, ויש קריטריונים שונים שקובעים מי זכאי לקבל תעודת נכה. אז הנה אותם קריטריונים.

צרו קשר לייעוץ חינם

    הקריטריונים לקבלת תעודת נכה

    אז מי זכאי לקבל תעודת תכה? קודם כל חשוב לדעת, לא חייבים לקבל קצבת נכות בשביל לקבל תעודת נכה. אפשר גם ללא קצבה לקבל אותה. מי שיכול לקבל תעודת נכה הוא מי שקיבל פיצוי על פוליו או גזזת, מי שיש לו ילד נכה ומי שיש לו נכות כללית או שהוא צורך שירותים מיוחדים. כל אלו יקבלו כל הנראה גם קצבה ומי שלא מקבל קצבה וזכאי לתעודת נכה הוא מי שנקבעה לו דרגת אי כושר של למעלה מ-60% והוא לא מקבל קצבה מסיבות שונות או מי שיש לו נכות רפואית של למעלה מ-90% אך הוא לא מקבל קצבה מסיבות שונות.

    כך גם מי שקיבל נכות רפואית של למעלה מ-90% על ידי וועדה רפואית בשביל לקבל פטור ממס הכנסה כמו גם ילדי אומנה שלא מקבלים קצבת נכות.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      עם תעודת נכה החיים קלים יותר

      אז מי זכאי לקבל תעודת נכה את זה אנחנו כבר יודעים אבל מה נותנת לנכה תעודה כזו? קודם כל, היא נותנת הנחות שונות – בתחבור הציבורית, במוסדות תרבות שונים ומוסדות אחרים, היא מסייעת להוציא תו חנייה, היא נותנת פטור מעמידה בתורים, ועוד הטבות שונות שאין לאדם שאין לו תעודה כזו. אם אתן סובלים מנכות או מישהו שקרוב אליכם סובל מנכות, אל תוותרו על מה שמגיע לכם שיקל משמעותית את החיים שלכם.

      צרו קשר לייעוץ חינם

        כתיבת תגובה