רובינו אנשים שיכולים לקבל החלטות על עצמם ועל הכסף שלהם, החלטות שאנחנו צריכים לבצע ביום יום בכדי להתנהל ולפעמים בקבלת החלטות קשות יותר. אבל יש אנשים שמתקשים לקבל החלטות וצריכים סיוע, והסיוע הזה יכול להיות של קרוב משפחה, של איש מקצוע בתחום או של מתנדב. סיוע מתומך בקבלת החלטות יכול להיות תחליף לאפוטרופוס, אבל זה קורה כשקשייו של הנתמך לא שוללים את הכשרות המשפטית שלו. הוא מסייע לנתמך ולא מחליף את שיקול דעתו של הנתמך, ובסופו של דבר מי שיכריע זה הנתמך ולא התומך. יש כמה סוגים של תומך החלטות ויש כמה קריטריונים שהוא צריך לעמוד בהם.

צרו קשר לייעוץ חינם

    תומך החלטות – הסוגים השונים

    סיוע מתומך בקבלת החלטות יכול להיות מכמה סוגים של תומכים. יש את התומך המתנדב שאין לו שום קשר קודם עם הנתמך והוא עושה את עבודתו בהתנדבות מלאה ומתוך רצון מלא לסייע. הוא יכול לשמש כתומך לעד 3 אנשים והוא השתתף בתוכנית הכשרה רלוונטית. יש תומך ההחלטות לקרוב שכשמו כן הוא, קרוב משפחה או חבר קרוב וגם הוא צריך לעמוד בתנאים שונים על מנת שהוא יוכל לשמש בתפקיד. ויש את תומך ההחלטות המקצועי שעושה את זה בתשלום. יש לו את הניסיון המקצועי והוא עבר את ההכשרה הרלוונטית, הוא נכלל במאגר תומכי ההחלטות של האפוטרופוס הכללי והוא לא משמש בתומך ליותר מ-15 אנשים.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      תנאים נוספים לתומך החלטות

      סיוע לתומך בקבלת החלטות יכול אם כן להיות על ידי אדם שעושה את זה כי הוא קרוב, כי הוא איש מקצוע או כי הוא מתנדב אבל יש עוד קריטריונים כמו מי שמתגורר בישראל והוא בגיר בן למעלה מ-18, הסכמה לשמש בתומך החלטות, כמובן שמי שצריך את התמיכה נתן את הסכמתו לאדם הספציפי ולא מונה לו אפוטרופוס במקביל. חשוב שגם לא יהיה שום ניגוד עניינים או יחסי תלות כלשהם עם הנתמך ושאין לו ייפוי כוח מתמשך שנכנס לתוקף. אם הוא יעמוד בכל הכללים הללו הוא יכול לשמש כתומך החלטות שיסייע בצמתים קריטיים ובשגרה.

      צרו קשר לייעוץ חינם

        כתיבת תגובה