אנשים רבים חושבים שמחלת הסכרת היא מחלה אשר משפיעה על היכולת של הגוף לייצר ולאחסן אינסולין ותו לא, אך האמת היא שבמקרים רבים המחלה יכולה להשפיע לרעה על חלקי גוף רבים. לא מעט חולי סכרת בישראל מתמודדים עם ההשלכות הרבות של המחלה, שיכולה לפגוע בבריאות גופם בצורה בלתי הפיכה ואף לפגוע ביכולת ההכנסה שלהם. בכדי להתמודד עם המצב, המוסדות המדיניים השונים החליטו להעניק פטור מתשלום מס הכנסה בעבור חלק מחולי הסכרת בישראל.

צרו קשר לייעוץ חינם

    מי זכאי לקבל פטור ממס הכנסה בעקבות מחלת הסכרת?

    כדאי לדעת כי לא אדם אשר סובל ממחלת הסכרת יהיה זכאי לקבל פטור מתשלום מס הכנסה בעקבותיה. ישנם שני תנאים בסיסיים שחייבים להתקיים על מנת שחולה סכרת יכול להנות מהפטור:
    על החולה להיות בעל נכות רפואית לצמיתות ברמה שמוגדרת מעל 89 אחוזים.

    על החולה להיות בעל נכות רפואית זמנית ברמה שמוגדרת מעל 89 אחוזים לתקופה של למעלה מ-184 ימים.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      מהו גובה הפטור?

      גובה הפטור משתנה בהתאם למקור ההכנסה של החולה ומבקש הבקשה. אדם אשר מוגדר כסובל מלמעלה מ-89 אחוזי נכות יוכל לקבל פטור מתשלום מס הכנסה עד לגובה של 615,000 אלף שקלים ממשלח ידו, כלומר מעבודתו השוטפת. בנוסף, ניתן לקבל פטור בעבור הכנסה מנכסים (במידה ולא קיימת הכנסה ממקצוע) עד לגובה של כ-73,000 ש״ח. יתרה מזאת, במידה והחולה מקבל הכנסות מטעם פיצויים או הביטוח הלאומי, גובה הפטור יטפס עד לכ-300,000 שקלים חדשים.

      כיצד אוכל לקבל את הפטור?

      במידה ואתם רוצים להתחיל את תהליך הגשת הבקשה לקבלת פטור ממס הכנסה בעבור חולי סכרת, הדבר הראשון שתצטרכו לעשות הוא לאגד את המסמכים הרלוונטיים לכך. בקשו מהגורמים הרפואיים המטפלים בכם להנפיק עבורכם מסמכים הנחוצים לוועדה. לאחר מכן, יהיה עליכם להגיש תביעה לפטור ממס הכנסה באתר מס הכנסה, ובהמשך להתייצב בוועדה רפואית בתאריך אליו הוזמנתם. לאחר שתופיעו בפני הוועדה שתבחן את מצבכם ואת ההשפעה של הפטור על איכות חייכם, המומחים יקבעו האם גם אתם מתאימים לקבלת הפטור או שבקשתכם תידחה.

      כתיבת תגובה