צרו קשר לייעוץ חינם

    לא מעט ילדים (ומבוגרים) מתמודדים עם אלרגיה, כאשר, במקרים רבים מדובר באלרגיה למזון – ובעיקר למזונות כגון: אגוזים, דגים, ביצים, לקטוז, ושומשום.
    אלרגיה מהווה למעשה תגובה מוגזמת של המערכת החיסונית לאותו סוג של מזון, אשר באה לידי ביטוי בתסמינים כמו: הקאות, פריחה, שלשולים וקוצר נשימה .
    כאשר מדברים על אלרגיה מסכנת חיים הסימפטומים עלולים להיות קשים אף יותר ולכלול: נפיחות, הרגשת חנק, סחרחורות, קשיי נשימה ובמקרים קשים גם אובדן הכרה ומוות.
    חשוב, שהורים לילדים בגילאים של בין 9 חודשים ל-10 שנים, אשר מתמודדים עם אלרגיה מסכנת חיים, יהיו מודעים לעובדה שהם יכולים להיות זכאים לאותה קצבת ילד נכה אלרגיה מסכנת חיים.

    באלו מקרים קיימת זכאות לקצבת ילד נכה אלרגיה מסכנת חיים?
    בכדי להיות זכאים לקצבת ילד נכה אלרגיה מסכנת חיים יש צורך לעמוד באחד מתוך מספר תנאים – אם הילד עבר התקף אלרגי אשר מתאפיין בשוק אנפילקטי (תגובה אלרגית אשר מערבת מערכות שונות בגוף כולל מערכת הנשימה ומערכת זרימת הדם).
    במידה והילד חווה תגובה אנפילקטית במסגרת התקף אלרגיה למזון. במקרה בו התגובה של הילד לאלרגיה למזון באה לידי ביטוי בקוצר נשימה.
    במקרים בהם הילד זקוק לטיפול באפיפן בעקבות אותה האלרגיה שלו למזון.
    במקרים בהם מדובר על אח או אחות של ילד אלרגי למזון נבדק ונמצא בעל רגישות למזון. במקרים בהם קיים תיעוד רפואי מרופא מומחה על אלרגיות על קיומה של אלרגיה מסכנת חיים.

    איך מגישים תביעה?
    בכדי לקבל קצבת ילד מנכה אלרגיה מסכנת חיים, יש להגיש טופס תביעה לביטוח הלאומי, כאשר, לטופס יש לצרף מסמכים שונים כמו: אישור של תבחיני אלרגיה, תיעוד רפואי על הטיפולים בעקבות ההתקפי האלרגיה, המלצה לשאת מזרק אפיפן.
    בהתבסס על פרטי התביעה והמסמכים, תתקבל החלטה האם לקבוע את הזכאות לקצבה בהתבסס על מידע זה בלבד, או שיש צורך לזמן את הילד לוועדה רפואית – במידה ובעקבות הוועדה, התביעה נדחית, קיימת אפשרות להגיש ערעור – אשר אמור להיות מוגש במועד אשר לא יעלה על 90 יום ממועד קבלת ההחלטה.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה