צרו קשר לייעוץ חינם

    אלרגיה ואסתמה יכולות להוות כמחלות כרוניות, אשר עלולות לגרום לסימפטומים קשים ובמקרים קיצוניים אף לסכן חיים.
    כחלק מכך, במקרים רבים הורים לילדים המתמודדים עם מחלות אלו, יכולים להיות זכאים לקבלת קצבה חודשית ולסיוע הן מהביטוח הלאומי והן מגופים נוספים – הקצבה תינתן לרוב בשיעור של 50% – כאשר, נכון לשנת 2022 מדובר על 1527 ₪ לחודש .
    חשוב לציין, כי כיום, לאחר לא מעט שנים, בהם רבים מההורים לילדים המתמודדים עם אלרגיות, מצאו את עצמם מבולבלים לגבי הזכויות השונות , ישנן הגדרות ברורות אשר נוגעות לגבי השאלה באלו מצבים הילד יהיה זקוק להשגחה לצורך מניעת סכנה.

    קצבת ילד נכה אלרגיה – הזכאות לקצבה
    קצבת ילד נכה אלרגיה, ניתנת עבור ילדים בגילאים שבין 9 חודשים ועד 10 שנים.
    בכדי לקבל זכאות לאותה הקצבה, יש לעמוד בכל הקריטריונים הבאים: הילד הינו בעל אלרגיה למזון, ישנה המלצה למזרק אפיפן וקיים תיעוד רפואי לטיפול אשר ניתן לילד בעקבות התקף נשימתי או אנפילקטי – חלד אשר סובל מאסטמה או שהינו בעל ליקוי אשר גורם לו לא להיות מודע לסיכונים אליהם הוא חשוף, יכול להיות זכאי לקצבה, גם במקרים בהם לא קיים תיעוד.
    מלבד הקצבה, יש לא מעט זכויות והטבות נלוות כמו: סיוע של מלווה מקצועי בעת השהות בגן או בית ספר, סיוע במימון של עזרים רפואיים ועוד..

    כיצד מקבלים זכאות לקצבה?
    בכדי לקבל זכאות לקצבה יש להגיש טפסים ייעודיים כמו: טופס תביעת לקצבת ילד נכה, אישור לתבחיני אלרגיה, המלצה מרופא למזרק אפיפן, תיעוד רפואי על התקף אלרגי או תיעוד על קיומה של מחלת אסטמה פעילה.
    הזכאות יכולה להיקבע על סמך המסמכים בלבד או שהילד יזומן לוועדה, אשר תגבש את מסקנותיה ותשלח להורים את התשובה בפועל.
    במידה והילד נמצא כזכאי לקבלת קצבת ילד נכה אלרגיה, בפעם הראשונה, הזכאות תהיה תקפה לפרק זמן של שנתיים – כאשר, עם סיום אותן השנתיים, והתבסס על מצבו של הילד יוחלט אם להאריך את תקופת הזכאות לתקופה של 3 שנים נוספות.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה