לחיות עם מוגבלות כלשהיא, בין אם היא פיזית או נפשית זה לא פשוט. צריך להתמודד עם פעולות בסיסיות יום יומיות שלאחרים הן פשוטות ולנכים הן מורכבות, צריך להתמודד עם דעות של אנשים, מבטים ולא פעם הקנטות וביקורת, ובכלל, חייהם של אנשים מוגבלים קשים יותר מחייהם של אנשים בריאים.

אנחנו כחברה צריכים למצוא את הדרכים להקל עליהם, להפוך את השגרה שלהם לקלה יותר ונוחה יותר ויש היום מודעות רבה לעניין. אחת מהדרכים היא לתת תעודת נכה אשר מאפשרת לנכה לקבל הטבות והקלות שונות. אך מי זכאי לקבל תעודת נכה? לכמה זמן היא תקפה? הנה כמה דברים שכדאי לדעת, בעיקר לנכה עצמו כמו גם לבני משפחתו.

צרו קשר לייעוץ חינם

    תעודת נכה ללא קצבה כספית

    יש נכים שמקבלים קצבת נכים אשר מאפשרת להם לעבור את החודש בקלות רבה יותר, סכום חודשי שמאפשר להם לחיות בכבוד. אבל גם מי שלא מקבל קצבת נכות יכול לבקש תעודת נכה, והנה כמה מהקריטריונים הרלוונטיים.

    קריטריון מפתיע הוא ילדים במשפחת אומנה שלא מקבלים קצבה של ילד נכה. הם יכולים לקבל תעודת נכה וליהנות מהטבות שונות. מי שאינו מקבל קצבת נכות בפועל ונקבעה לו נכות של 90% לפחות על רקע רפואי, גם הוא יכול לקבל תעודת נכה. כך גם מי שנקבעה לו נכות רפואית ב-90% לפחות בשביל פטור ממס הכנסה (קביעה על ידי וועדה) וגם מי שנקבע לו אי כושר ב-60% והוא לא מקבל קצבה מדמי מחלה, מהכנסות מעבודה וכדומה.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      תעודת נכה – לא לכל החיים...

      יש לצערנו לא מעט אנשים שיש להם נכות קבועה. מצבם לא יכול להשתנות והם ייאלצו לחיות כך עד יומם האחרון. אבל יש לא מעט אנשים שהנכות שלהם היא זמנית – לאחר תאונת דרכים, פגיעה פיזית כלשהיא, אחרי טיפול רפואי וכלשהוא וכדומה ועבור אלו תעודת נכה היא לשבע שנים או עד לביום תקופת הזכאות לקצבה. 

      מי שיהיה זכאי לתעודה גם לאחר תום שבע השנים, יקבל אוטומטית את התעודה ומי שלא תתחדש לו תעודת הנכה, לא יוכל לעשות בתעודה הקיימת שימוש. 

      צרו קשר לייעוץ חינם

        כתיבת תגובה