תו נכה הוא מסמך רשמי, ממשלתי, אשר מוכיח כי האדם המחזיק אותו הוא אכן נכה, על פי כל הקריטריונים והתנאים הנדרשים. תו נכה לאנשים בבית אבות, יכול להועיל במיוחד, מכיוון שהוא יאפשר לזכאים לו לקבל הטבות וזכויות אשר יסייעו להם במהלך החיים היום יומי. נכים רבים, אשר עוברים לגור בבית אבות, לא צריכים להפסיק להשתמש בתג הנכה, רק מכיוון שפעמים רבות ישנם עוד מטפלים שמסייעים להם. כחלק מיתרונות תו הנכה, יוכלו דרי בתי האבות ליהנות מהנחה ומתעריף מופחת לנסיעה בתחבורה הציבורית או מחניה נגישה וקרובה לבית האבות. כמו כן הם יוכלו ליהנות מהטבות בחנויות מסוימות, מסיוע בשירותים כמו רמפות וכיסאות גלגלים ועוד. בנוסף, תו נכה לאנשים בבית אבות יכול לסייע לקבל את הטיפול לו הזכאים הכי זקוקים, כמו קבלת הארוחות לחדרים, כביסה ושירותי טיפול אישי אחר.

צרו קשר לייעוץ חינם

    כדי לקבל תו נכה, יש לעקוב אחר ההוראות ולספק מספר מסמכים נדרשים כמו דוחות רפואיים, לרבות בדיקות, צילומים וחוות דעת. פעמים רבות, יידרשו הזכאים לענות על שאלות שונות בקשר למוגבלות ולרמת העצמאות לה הם מסוגלים ואיך היא משפיעה על חיי היום יום. צריך להיות סבלניים עד שמקבלים את תג הנכה, מכיוון שהבדיקה עלולה להיארך תקופת זמן ממושכת. פעמים רבות, ההמלצה היא לפנות לאנשי מקצוע אשר מומחים בתחום זה ויוכלו להוציא את התג ואת הזכאויות הכרוכות בכך באופן מהיר ויעיל יותר. מעבר לכך, יש לדאוג לכך שבית האבות אכן פועל על פי הזכאויות הנדרשות ויכול למלא אחר צרכיו של הנכה.

    יש לשמור על כרטיס הנכה במקום בטוח כך שהוא יהיה נגיש בכל פעם שיהיה צורך להשתמש בו. עצם קבלת תו נכה לאנשים בבית אבות יכול לשנות את חייהם של האנשים ולסייע להם להינות מעצמאות גם במקום זה, או ממיקסום הזכויות המגיעות להם, כמו למשל הקלה בעומס ובעול הכלכלי. הן הזכאי והן בני משפחתו צריכים לשקול הוצאת תו נכה, כאשר מתעורר הצורך בהטבה זו או אחרת, גם אם נראה על פניו שקבלת ההטבות הללו הינה ברורה מאליה.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה