מספר האנשים עם מוגבלות נמצא במגמת עלייה, בישראל כמו גם בעולם, בעיקר עקב התבגרות האוכלוסייה. בעיות הניידות השכיחות ביותר כוללות קשיי הליכה, קשיים בטיפוס במדרגות והגעה למקומות שאינם נגישים. בעיות אלו עלולות להקשות על האנשים להתנייד, להשתתף בפעילויות ולשמור על מקום עבודתם ופעילות היום יום. בכל מקרה וסיטואציה שכזו, זכאים האנשים לקבל אחוזי נכות, אשר יעניקו להם הטבות והקלות שונות.

צרו קשר לייעוץ חינם

    ישנם מספר גורמים אשר עלולים להוביל לקבלת אחוזי נכות, בין אם באופן קבוע ובין אם באופן זמני. בין מגוון הסיטואציות שעלולות לגרום לקשיי ההתניידות, ניתן לכלול מחלות ומצבים בריאותיים כרוניים, כגון מחלות לב, שבץ וסוכרת, וכן אנשים שחוו פציעות כמו תאונות דרכים ונפילות. כדי לקבל אחוזי נכות וזכויות נלוות, יש לפנות תחילה למוסד לביטוח לאומי באמצעות מילוי טופס. בנוסף יידרש המטופל לספק תיעוד רפואי אשר יוכיח את מצב הנכות באמצעות חוות דעת רפואית, בדיקות וצילומים, כפי הנדרש. לאחר מכן, המוסד לביטוח לאומי יבחן את הבקשה ויקבע את אחוזי הנכות, אשר יהיו מבוססים על חומרת הנכות והשפעתה על יכולת העבודה והתפקוד העצמאי. אם יוענקו אחוזי נכות, יהיה המטופל זכאי למספר הטבות נוספות כמו קצבת נכות, הקלות מס ותג נכה.

    תג הנכה ניתן בדרך כלל לאנשים שנקבעו להם לפחות 60 אחוזי נכות. תג הנכה יכול לספק הטבות כמו הנחות בתחבורה ציבורית, הנחות על תרופות, הנחות על אירועי תרבות וספורט ועוד. על מנת להיות זכאי לתג נכה, יידרשו האנשים לפנות תחילה לרשות המקומית כדי לספק תיעוד של הנכות והוכחה על אחוזי הנכות. גם על הבקשה הזו יעברו פאנל של מומחים אשר ייקבעו בסופו של דבר את הזכאות. אם נקבעה זכאות לתג נכה, יהיה זה כרטיס פיסי ומודפס, הכולל שם ותמונה. יש צורך להציג את הכרטיס כאשר דורשים הטבה זו או אחרת. חשוב לציין שהן תג הנכה והן אחוזי הנכות, נבדקים מדי פרק זמן, אלא אם ניתנו לצמיתות, כדי לבחון את השינוי שחל במצב הרפואי בחלוף הזמן. לפעמים יידרש ייעוץ עם מומחים בנושאים אלה על מנת שאפשר יהיה למקסם את הזכויות המגיעות.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה