צרו קשר לייעוץ חינם

    חולי סרטן מסוימים עשויים להיות זכאים לתו נכה, דבר שעשוי להקל משמעותית על חייהם. קראו אודות תנאי הזכאות ושאר מידע חיוני שעליכם לדעת!

    האם חולי סרטן נמצאים בין אוכלוסיית הזכאים לתו נכה?

    באופן כללי כן, אולם הזכות לתו נכה אינה מוענקת לכל חולה סרטן, אלא לחולים שיעמדו בקריטריונים המפורטים בחוק חניית נכים:

    • את הבקשה לתו נכה יכול להגיש אדם המתקשה בהליכה עקב מחלה או מספר מחלות, באופן בו תנועותיו מסוכנות לבריאות או שהוא מרותק לביתו.

    בנוסף, צריך להתקיים אצל האדם אחד מהתנאים הללו:

    • נכותו הרפואית הינה בשיעור של לפחות 60%  (בקביעה של וועדה רפואית של משרד הבריאותביטוח לאומי)
    • האדם מוגבל בהליכה באופן בו הוא זקוק לכסא גלגלים.
    • האדם נכה וזקוק לרכב עקב רגליו הנכות

    על כן, נראה כי קיימים גם חולי סרטן אשר יכולים לענות לאחת מן ההגדרות המוצגות לעיל, כגון חולים שמחלתם מקשה על הליכתם עקב חולשה רבה וכד' ולכן חייבים להתנייד עם רכב וכד'.

    האם חולה סרטן נדרש להגיש מסמכים מיוחדים לאגף הרישוי?

    חולה סרטן איננו נדרש להגיש מסמכים מיוחדים, אולם הוא יידרש להגיש לאגף הרישוי מסמכים רפואיים עדכניים שנכתבו על ידי רופא מומחה בתחום מחלתו, המעידים על נכותו והיזדקקותו לתו נכה. חשוב לציין כי חולים רבים נתקלים בקושי להוכיח לאגף הרישוי את הצורך שלהם בתו נכה, שכן מחלתם לא קשורה תמיד בקשר ישיר לרגליים וכד'.

    ייעול הפנייה לאגף הרישוי

    יש לזכור כי ניתן לערער על החלטת אגף הרישוי רק לאחר 90 ימים מההחלטה הראשונה שניתנה. מעבר לכך, ערעור על החלטה שניה יוכל להיעשות רק לאחר שתעבור שנה ממתן ההחלטה האחרונה. לכן, עבור מי שהצורך שלו בתו נכה הוא דחוף והכרחי, היינו ממליצים לייעל את הפניה לאגף הרישוי בעזרת היוועצות וליווי של חברת מימוש זכויות רפואיות. בעזרת החברה, תוכלו לקבל מידע חיוני אודות המסמכים שיש להגיש, על התהליך עצמו וכן, לקבל ליווי מקצועי על לקבלת תו הנכה.

    חברת אופקים תשמח לעמוד לרשותכם בדרך לקבלת תו הנכה המגיע לכם. השאירו פרטים או צרו קשר!

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה