מורכבות ההטבות, הקצבאות והזכאויות מטעם המוסד לביטוח לאומי במקרים של נכות מצריכים הבנה מעמיקה הן של האפשרויות השונות והן של התקנות הקיימות. לאלה, הזכאים לקצבת סיעוד, מוצעת אפשרות לקבל את קצבת הסיעוד הזו בצורת שירותים או בצורת כסף, ישירות לחשבון הבנק. הסכום שאותו ניתן לקבל בפועל תלוי ברמת הזכאות, הנעה בין רמה 1 לרמה 6, וכן בצרכיו הייחודיים של האדם עצמו, הזכאי לקצבה. במקרים חריגים ניתן לקבל קצבה מלאה במזומן, במיוחד כאשר הטיפול האישי בבית מאתגר בשל מצוקה וקשיים אובייקטיביים שונים. בסופו של דבר, זה נבחן תוך התייחסות למסמכים רפואיים ועמידה בקריטריונים מסוימים, שהם אלה, הקובעים בשורה התחתונה.

צרו קשר לייעוץ חינם

    המרת הטיפול בכסף – איך זה עובד

    המרת טיפול סיעודי לכסף מאפשרת לאותם חולים סיעודיים, או, ליתר דיוק, לבני המשפחה שלהם, לקבל מענה לצרכים הנקודתיים, כמו גם להעדפות הספציפיות. התהליך כרוך בבחינה מדוקדקת של רמת הזכאות, החל מרמה 1 ועד רמה 6, כאמור, כאשר כל רמה מתייחסת לסכום מקסימאלי אחר. למשל, אנשים ברמת זכאות 1 יכולים לבחור לקבל 1,475 ש"ח (נכון ל-1 בספטמבר 2023) לחודש במזומן, בעוד שלאנשים ברמה 2 עד 6 יש את הגמישות להחליף חלק משעות הטיפול שלהם (עד 4 שעות טיפול) לקצבה במזומן. ההמרה זו, בכפוף לבדיקה ואישור של עובדת סוציאלית מטעם המוסד לביטוח לאומי, מאפשרת הקצאת משאבים בהתאמה אישית.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      קבלת הקצבה בפועל

      לאחר שהוחלט על גובה הסכום והמרת הטיפול בכסף, קצבת הסיעוד מועברת ישירות לחשבון הבנק של הזכאי ב-28 בכל חודש. חשוב לציין כי פריסת התשלומים עשויה לעבור התאמות במהלך חודשים מסוימים, במיוחד במן חגים. במקרים כאלה, מועדי התשלום כפופים לשינוי, ולכן מומלץ לבדוק זאת מראש בלוח תשלומי הקצבאות, המופיע באתר המוסד לביטוח לאומי. מעקב אחר קבלת התשלומים והמועד עצמו יכול להקל על ההתנהלות הכלכלית ולמנוע אי הבנות או קשיים מסוימים. בכל מקרה, מומלץ מאד, לבוחרים בצעד הזה, לאסוף את כל המידע והנתונים הנדרשים כדי לקבל את ההחלטה הנכונה.

      כתיבת תגובה