מחלות כליות שונות עלולות להשפיע בצורה בלתי הפיכה על מצבו הרפואי והתפקודי של החולה. לצערנו, במקרים רבים ההידרדרויות במחלות אלו חלות במהירות, ובני המשפחה המלווים את החולה לא תמיד יודעים כיצד להקל עליו. לצד ההשקעה ברופאים הטובים ביותר ובתרופות המתקדמות בעולם, חשוב שתדעו שיש דרך נוספת שבה תוכלו להפוך את החיים למעט יותר נוחים: פטור מתשלום מס הכנסה.

צרו קשר לייעוץ חינם

    מדוע קיים פטור ממס הכנסה לחולי כליות?

    הסיבה המרכזית שבגינה קיים פטור מתשלום מס הכנסה בעבור חולי כליות הוא ההכרה של מוסדות המדינה במצבם המורכב. מרבית האנשים אשר מתמודדים עם מחלת כליות כזו או אחרת אינם יכולים לעבוד, מה גם שהקרובים להם נאלצים להחמיץ ימי עבודה מרובים בכדי לטפל בהם או ללוות אותם בין הטיפולים השונים. בכדי שהם יוכלו להתרכז בתהליך ההחלמה והשיקום שלהם, המדינה מציעה לחולים אפשרות להשאיר את תשלומי מס ההכנסה מאחור.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      האם כל חולה כליות זכאי לקבל את הפטור?

      לצערנו, התשובה לשאלה הזו היא לא. לא כל אדם אשר מוגדר כחולה כליות יוכל לקבל פטור מתשלום מס הכנסה אלא רק חולה כליות שהוגדר כסובל ממאה אחוזי נכות לפחות. עם זאת, כדאי לדעת כי במקרים מסוימים, אשר נבחנים בוועדות מיוחדות של מספר מוסדות, יהיה ניתן להעניק את הפטור גם לאנשים הסובלים מכ-90% נכות.

      כיצד ניתן לממש את זכותי לקבלת פטור מתשלום מס הכנסה?

      על מנת שתוכלו להנות מהפטור שיוכל להקל עליכם בצורה משמעותית, יהיה עליכם לפנות בראש ובראשונה אל רשות המיסים ואל הביטוח הלאומי ולבקש להופיע בפני הוועדה הייחודית המטפלת בנושא. אנשי המקצוע אשר יושבים בוועדה יבחנו את המצב הרפואי שלכם ויבינו האם אתם עומדים בקריטריונים המזכים בקבלת הפטור. במידה ותימצאו מתאימים, תקבלו לכך עדכון מהמוסדות הרלוונטים.
      עם זאת, חשוב שתדעו שאתם לא חייבים לעבור את כל התהליך הזה לבד. הצוות המקצועי שלנו ב״אופקים מימוש זכויות״ ישמח ללוות אתכם לאורך הדרך ולסייע לכם לוודא שאתם מקבלים את כל מה שמגיע לכם בסוף הדרך. לקביעת פגישת ייעוץ יש ליצור איתנו קשר בטלפון: 050-9693836.

      כתיבת תגובה