בין אם מדובר בגילאים הצעירים יותר או דווקא במבוגרים, התמודדות עם מחלה המצריכה טיפול סיעודי צמוד היא אתגר של ממש, הן עבור הסובלים ממנה והן עבור הסביבה, בני המשפחה והקרובים לאותו אדם. קצבת סיעוד, מטעם המוסד לביטוח לאומי, נועדה להקל במידה מסוימת ומתוך הבנה במורכבות הרבה של ההתמודדויות השונות והאתגרים הנלווים לכך. גובה הקצבה תלוי בפרמטרים שונים, וגם כאשר אדם סיעודי מלווה באדם אחר, ישנה זכאות חשובה היכולה לסייע רבות. כדי להגיש את הבקשה לקבלת תשלום קצבת סיעוד נעזר במלווה יש לפנות ישירות למוסד לביטוח הלאומי ולצרף את כל המסמכים התומכים במצבו של החולה.

צרו קשר לייעוץ חינם

    איך נקבעת הקצבה

    קביעת גמלת סיעוד מצריכה התייחסות לפרמטרים שונים, כולל הערכת מצבו של האדם על ידי גורם טיפולי מוסמך והתנאים הספציפיים שבהם הוא חי על מנת להעניק מענה נרחב. המוסד לביטוח לאומי נוקט בגישה מקיפה להערכת הזכאות, תוך התחשבות בגורמים כמו יכולתו של החולה הסיעודי לבצע פעולות יומיומיות בסיסיות, והצורך שלו בפיקוח צמוד להבטחת ביטחונו אישי. מבחן הערכת הכשירות, הנערך בביתו של החולה, ממלא תפקיד מרכזי בהקצאת אחת משש רמות הקצבה הנבדלות אלו מאלו ביכולתו של אותו אדם לבצע פעולות מסוימות. כל רמה מתאימה לדרגות שונות של דרישות טיפול, מה שמאפשר גישה מותאמת ונכונה יותר.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      איך מלווה קשור לכל העניין הזה ולמה גם הוא זכאי

      לאדם המלווה מטופל סיעודי תפקיד מכריע במערך התמיכה הכולל, התורם באופן משמעותי לרווחתו וליכולתו של החולה להתמודד עם פעולות יומיומיות שונות. קצבת הסיעוד של הביטוח הלאומי מכירה בחשיבות התפקיד, ומציעה פטורים והטבות למלווה. יש לציין כי הפטור מתשלום עבור כניסת מלווה, כפי שנקבע בתקנות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, מעניק הקלות כספיות במקומות ציבוריים שונים. תקנה זו, החלה מיום 1 ביולי 2014, מעניקה לזכאים לגמלת סיעוד פטור וגם הקלה באמצעות אישור "זכאי לגמלת סיעוד" מביטוח לאומי. תעודה זו, שהינה בתוקף לשבע שנים, מבטיחה כי המלווה של אותו זכאי לקצבה יוכל להיכנס למרחבים הציבוריים ללא דמי כניסה, ובתנאי שלא מדובר בצורך בהקצאת מקום למשל, כמו אוטובוס או קולנוע.

      כתיבת תגובה