מי שסובל מנכות כלשהיא ואמור להגיע למקומות שונים עם רכבו, יודע עד כמה זה יכול להיות בעייתי ולפעמים גם בלתי אפשרי. יש בעיית נגישות במקומות רבים אבל בכל מה שקשור לרכב, יש גם בעיות חנייה שדורשות לא פעם חנייה רחוקה מהיעד מה שבשביל אדם מוגבל לא אפשרי.

הפתרון הוא תג חנייה לנכה, תג שמאפשר לחנות במקומות נוחים יותר ובעיקר קרובים יותר ליעד. לא עוד צעדה ארוכה אלא חנייה קרובה שמאפשרת הגעה מהירה וללא בעיות. אבל איפה אפשר לחנות עם תו חנייה לנכה? מי זכאי בכלל לתו הזה ואיך מקבלים אותו? הנה כמה תשובות לשאלות שבטוח בוערות אצל מי שמוגבל ובשבילו כל צעד הוא מאמץ של ממש.

צרו קשר לייעוץ חינם

    תג חנייה לנכה - הזכאות

    יש לצערנו לא מעט אנשים נכים בישראל. יש כאלו שהנכות אצלם היא זמנית ויש כאלו שהנכות אצלם היא קבועה ולא תשתנה במהלך השנים, ולא כל אחד יכול לקבל תו חנייה לנכה. מי כן? קודם כל, מי שמתקשה בהליכה ובשבילו כל מטר הוא חשוב. בנוסף, מי שהתנועה ברגל מסכנת את בריאותו גם הוא זכאי לתו חנייה לנכה. בנוסף, מי שעושה שימוש בכיסא גלגלים גם הוא יהיה זכאי ומי שיש לו דרגת נכות של 60% ומעלה. יש קריטריונים נוספים כמו עוורים ואחרים שגם להם מגיע תו חנייה לנכה על מנת שיוכלו לחנות בנוחות רבה יותר.

    אז איפה אפשר לחנות? עם תג חנייה לנכה אפשר לחנות במקומות שאי אפשר לחנות בלעדיו. יש מקומות חנייה מוסדרים לנכים בהם אפשר לחנות ויש חניות במקומות ציבוריים שמיועדים לנכים והם גם נגישים, יש את החניות בכחול לבן שחלק מהרשויות המקומיות מאשרות שם לנכים לחנות בחינם (צריך לוודא את זה) ויש גם אפשרות לחנות במקומות שמיועדים לפריקה וטעינה בשעות שלא מתבצעת בהם פעילות, ובכלל, תג נכה נותן גם הטבות כמו פטור חלקי מאגרת הרישוי, נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית וכדומה.

    אין ספק שחייו של הנכה שריך להתנייד ברכב יכולים להיות פשוטים יותר עם תג חנייה וכל מה שצריך זה לבקש אותו.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה