עבור חולי סרטן העוברים טיפולים מסוגים שונים, הצורך להתנייד ולהמשיך להיות פעילים בחיי היום יום הינם אתגרים משמעותיים. משימות שנראו פעם פשוטות, כמו הליכה למרחק קצר או עמידה ממושכת, עלולות להיות קשות עד כדי בלתי אפשריות עבור חולי סרטן רבים. כדי להקל על קשיים אלו ולשפר את איכות החיים במהלך הטיפול, יש לבקש ולקבל תג נכה שיכול לסייע במקרים אלה ובאחרים.

צרו קשר לייעוץ חינם

    כדי לקבל תג נכה, או אפשרות לחניה נגישה ומותאמת, חולי סרטן חייבים לבצע מספר צעדים ולהקפיד על שלבי התהליך. להלן מספר טיפים שיכולים להקל על התהליך כולו ולזרז את אישור קבלת תג הנכה.

    • התייעצו עם אנשי מקצוע: חולי סרטן צריכים להתחיל בדיון לגבי מגבלות הניידות שלהם ובצורך בתג נכה עם הצוות הרפואי, והעובדים הסוציאליים במחלה וכן עם חברה, כדוגמת אופקים, אשר מתמחה בנושאים אלה. לצד ההתייעצויות עם מומחים ארגוניים יש לבקש מרופאים, אונקולוגים ומומחי רפואה אחרים לספק תיעוד רפואי הכרחי ולאשר את הצורך בחניה נגישה.
    • איסוף תיעוד רפואי נדרש: יש לאסוף רשומות רפואיות ומסמכים התומכים בצורך בתג נכה. אלה עשויים לכלול הצהרות ודיווחים של אנשי מקצוע מתחום הבריאות המפרטים את ההשפעה של הטיפול בסרטן על יכולת ההתניידות של המטופל ועל יכולתו לבצע פעולות יומיומיות.
    • פניה לרשות המתאימה: פניה לרשות המקומית, המוסד לביטוח לאומי ורשויות ממשלתיות אחרות הינה הכרחית כדי לנצל את כלל סל הזכויות המגיעות במקרה זה. 
    • מילוי טופס הבקשה: יש למלא את טופס הבקשה המיועד, תוך מתן מידע מדויק ומקיף על המצב הרפואי, הטיפול שניתן והמגבלות הקיימות. 
    • הגשת הבקשה: יש להגיש את הבקשה והתיעוד הרפואי לרשות המתאימה לבדיקה ועיבוד. 
    • המתינו לאישור: אפשרו לרשויות מספיק זמן כדי לבדוק את הבקשה. זמני הטיפול עשויים להשתנות מעת לעת, אך סביר להניח כי תקבלו הודעה לאחר בדיקת הבקשה וקבלת ההחלטה.
    • קבלת תג נכה: במידה והבקשה תאושר תקבלו את תג הנכה המאפשר גישה למקומות חניה ייעודיים לאנשים עם מוגבלות וכן מגוון הטבות והקלות בתחומים החיים השונים.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה