החיים לצד מחלת הסרטן הם מאתגרים במיוחד, הן עבור החולים עצמם והן עבור האנשים הקרובים להם. לצערנו, שיעור החולים במחלה רק הולך ועולה בשנים האחרונות, כך שמוסדות המדינה היו חייבות לחשוב על דרכים שיהפכו את חייהם לקלים ונוחים יותר בזמן שהם נאבקים על בריאותם. מסיבה זו, ישנם לא מעט חולים אשר יכולים לקבל פטור מתשלום מס הכנסה, מה שיכול להקל על חייהם בצורה ניכרת.

צרו קשר לייעוץ חינם

    האם כל חולה סרטן זכאי לקבל פטור ממס הכנסה?

    לצערנו, לא כל אדם אשר מאובחן עם סרטן יכול לקבל פטור מתשלום מס הכנסה שוטף. החוק הישראלי קובע כי רק חולי סרטן אשר אושרו כנכים בשיעור של 100% מטעם הביטוח הלאומי יוכל להנות מפטור ממס ההכנסה. את החישוב המיועד לקבלת הפטור מבצע הביטוח הלאומי בעצמו, ובמידה ואתם חושבים שאתם או הקרובים לכם זכאים מומלץ להגיש בקשה בהתאם.

    מהו גובה הפטור המגיע?

    גובה הפטור ממס הינו קבוע בעבור כלל החולים: ניתן פטור מתשלום מס הכנסה בעבור הכנסה של עד 600,000 שקלים מהכנסה של החולה עצמו (כלומר כספים שהוא קיבל בעבור עבודה שהוא מבצע או עסקים שקיימים על שמו). בנוסף, קיים פטור מתשלום מס הכנסה גם בעבור הכנסה המגיעה מניירות ערך או רכוש יקר ערך אחר עד גובה של כ-71,000 ש״ח.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כיצד ניתן לקבל את הפטור?

      בכדי שתוכלו לקבל את הפטור הנכסף, ישנה לא מעט בירוקרטיה שתצטרכו להתמודד איתה. ראשית, יהיה עליכם לקבץ את כלל המסמכים המעידים על אחוזי הנכות של מבקש הבקשה. רק לאחר שתגישו את כל הטפסים הנדרשים, ותוזמנו לוועדה מטעם הביטוח הלאומי, תוכלו לקבל את אסמכת אחוזי הנכות שלכם ולגשת למשרדי מס הכנסה בבקשה לקבלת פטור.

      האם חובה להגיש את הבקשה באופן עצמאי?

      ממש לא. אנחנו יודעים שהתמודדות עם בירוקרטיה, בעיקר כשהיא נעשית במקביל למחלה קשה, היא מורכבת ולא נעימה, לכן אנחנו ב״אופקים מימוש זכויות״ נשמח לעמוד לצדכם. הצוות שלנו ישמח לבדוק את המקרה שלכם ולסייע לכם למצות את כלל הזכויות המגיעות לכם בעקבות מצבכם הרפואי.

      כתיבת תגובה