עבור אנשים המתקשים להתלבש לבד, החיים הופכים למורכבים יותר. חוסר היכולת לבצע פעולה שנדמית לרבים מאיתנו כבסיסית כל כך יכולה להקשות על אנשים רבים, הן האנשים החולים והן האנשים אשר אמונים על הטיפול בהם. עם זאת, למדינה יש כלי שיוכל לסייע להם להפוך את החיים לקצת יותר נוחים: קצבת סיעוד.

מהי קצבת סיעוד?

קצבת סיעוד, המוכרת גם בתור המונח המקצועי ״גמלת סיעוד״, היא למעשה סוג של תשלום מיוחד המוענק לאנשים המוגדרים כסיעודיים. קצבה זו, אשר גובהה נקבע על ידי הביטוח הלאומי ובהתאם למצבו של החולה הסיעודי, נועדה בכדי לאפשר להם להנות משירותי סיעוד ובכדי שהם יוכלו להמשיך ולנהל שגרת חיים תקינה ככל האפשר.

צרו קשר לייעוץ חינם

    מהם התנאים לקבלת קצבת סיעוד?

    בכדי שאדם יוכל לקבל קצבת סיעוד המותאמת לצרכיו ולאורח חייו, הוא צריך להגיש תביעה לקבלת גמלת סיעוד לביטוח הלאומי. שם, יהיה עליו לבוא בפני וועדה שתבחן את מצבו הרפואי. במידה ואותו אדם מתמודד עם קושי אמיתי להתלבש לבד ולבצע פעילויות בסיסיות נוספות באופן עצמאי, סביר מאוד להניח שהביטוח הלאומי יעניק לו גמלת סיעוד המתאימה לצרכיו.

    כיצד היא תסייע לאנשים המתקשים להתלבש לבד?

    מטרתה העיקרית של קצבת הסיעוד היא לאפשר לאדם המתמודד עם קושי בסיסי ויסודי, לרבות הקושי להתלבש לבד, להמשיך ולחיות חיים מלאים ככל האפשר. ככזו, ניתן להשתמש בקצבה על מנת להנות ממגוון רחב של שירותים ואביזרים שאמורים להפוך את חייו של האדם הסיעודי לנוחים יותר.
    למשל, אנשים רבים משתמשים בקצבת הסיעוד שלהם על מנת לרכוש את שירותיהם של מטפלים סיעודיים מומחים. כך, האדם הסיעודי יכול לדעת שתמיד יהיה לו על מי להישען ועל מי להיתמך במקרים שבהם הוא זקוק לעזרה. בנוסף, העובדה שלאותו אדם יש ליווי מקצועי תמידי תוכל לאפשר לבני המשפחה להישאר בראש שקט ולהתמקד בשאר המשימות שמלוות את חייהן.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      קצבת סיעוד לאנשים שקשה להם להתלבש לבד – קצבה משנת חיים

      לסיכום, במידה ואתם או הקרובים לכם מתקשים להתלבש או לבצע פעילויות דומות – דעו כי קצבת סיעוד תוכל לסייע לכם!

      כתיבת תגובה