מקלחת יכולה להיות אחד הרגעים הכי מהנים ומרגיעים ביום, אך עבור לא מעט אנשים ברחבי המדינה מדובר באחד החלקים המתסכלים ביותר של היום שלהם. מה שלרבים מאיתנו נראית כמו פעולה פשוטה הניתנת לביצוע בתוך דקות ספורות יכולה להיות אירוע שנמשך זמן רב בעבור אנשים סיעודיים. במידה ולכם או ליקרים לכם כבר קשה להתקלח לבד באופן עצמאי, כדאי שתמשיכו לקרוא.

צרו קשר לייעוץ חינם

    האם כל אדם שקשה לו להתקלח לבד זכאי לקצבת סיעוד?

    לצערנו, לא כל האנשים המתמודדים עם קשיים אלו זכאים לקבל קצבת סיעוד. במרבית המקרים, הקצבה מוענקת לאנשים תושבי ישראל אשר נמצאים מעל גיל הפרישה (62 לנשים ו-67 לגברים). בנוסף, בכדי שאותו אדם יוכל לקבל את הקצבה המיוחלת, הביטוח הלאומי יצטרך לבחון את גובה ההכנסות של מגיש התביעה וגם לבחון את רמת התפקוד שלו.
    אנשי מקצוע מטעם הביטוח הלאומי הם אלו שיבחנו לעומק את מצבו הרפואי של התובע ויבינו האם הוא זכאי לקבל את הקצבה. ישנן מספר פעולות שהבודקים יבחנו כבר בתחילת הדרך:

    1. היכולת של התובע להתקלח לבד
    2. היכולת של התובע להתלבש לבד
    3. היכולת של התובע להתנייד לבד
    4. היכולת של התובע לאכול ולשתות לבד
    5. היכולת של התובע לעמוד, לשבת ולשכב לבד
    6. היכולת של התובע לנקות את עצמו לבד (כלומר לשמור על היגיינה בסיסית)

    צרו קשר לייעוץ חינם

      לאילו צרכים ניתן להשתמש בקצבת הסיעוד?

      במידה והתביעה שלכם לקבלת קצבת סיעוד התקבלה, חשוב להכיר את השימושים המאוד ספציפיים שבעבורם היא ניתנת. בראש ובראשונה, תוכלו להשתמש בכסף בכדי לממן את שהותו של מטפל סיעודי מוסמך בביתו של החולה. לצד זאת, תוכלו להשתמש בכספים בכדי לצייד אותו במכשירים וציוד רלוונטי עבורו: החל ממכשירים רפואיים מותאמים, דרך לחצני מצוקה שיעמדו לרשותו במקרים שבו הוא לבד, שעות ביקור במרכזי יום המתאימים לצרכיו ועוד.

      כדאי לדעת כי עבור אנשים המקבלים קצבת סיעוד מהביטוח הלאומי ניתנות במרבית המקרים לא מעט הטבות והנחות בתשלומים השוטפים עבור הגופים המדיניים השונים כמו חברת החשמל, המים ואפילו הארנונה.

      כתיבת תגובה