מחלת הפרקינסון היא מחלה מורכבת ומסועפת אשר עלולה להוביל לתופעות לוואי רפואיות רבות. מלבד הפגיעה בשרירי הגפיים הנראית כלפי חוץ, במקרים רבים מתרחשת פגיעה מהותית גם בשרירי הלב המאפשרים לגופנו לפעול. רבות דיברנו כאן באתר על ההטבות וההקלות שחולי פרקינסון יכולים לקבל מהמדינה, אך מה יכול לקבל חולה פרקינסון בעל תפקוד לב מתחת ל-30%?

צרו קשר לייעוץ חינם

    האם חולה פרקינסון הסובל מתפקוד לב מתחת ל-30% זכאי לתו נכה?

    אולי תופתעו, אבל התשובה היא כן. חולי פרקינסון אשר ליבם נפגע בצורה משמעותית בעקבות המחלה זכאים על פי חוק להנפיק תו נכה לרכב שלהם. בכדי שהמדינה תוכל להיות בטוחה שהם זכאים לתו זה, הם יידרשו לעבור בדיקת אקו לב שתציג הפחתה משמעותית בתפקוד הלב. בנוסף, כדאי לדעת כי גם חולים אשר עברו השתלת לב בעקבות מחלתם יכולים להיות זכאים לתו זה.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כיצד חולי פרקינסון בעלי תפקוד לב נמוך יוכלו לקבל את התו?

      במידה ואתם או היקרים לכם מתמודדים עם המחלה ומעוניינים להנפיק תו נכה, הדבר הראשון שיהיה עליכם לעשות זה לאסוף את כלל המסמכים הנדרשים: מסמכים המצביעים על מצבו הרפואי של מבקש הבקשה, המלצה של רופאיו לקבלת התו, עדויות לפגיעה באורח חייו ועוד. חשוב לעבור לעומק על ההנחיות של הביטוח הלאומי על מנת שתוכלו להכין את כל המסמכים הנדרשים מראש.

      לאחר מכן, תידרשו להגיש את כל אלו לביטוח הלאומי ולהמתין שיזמנו אתכם לוועדה רפואית. במסגרת הוועדה, מצבו הרפואי של מבקש הבקשה ייבחן פעם נוספת על ידי המומחים של הביטוח הלאומי. במידה ולא נקבעו בעבר למבקש הוועדה אחוזי נכות, ייתכן וכי תידרשו לעשות זאת לפני הנפקת התו.

      האם חייבים להוציא את התו באופן עצמאי?

      אתם לא חייבים להתמודד עם כל הבירוקרטיה והעבודה הקשה שכרוכה בהגשת בקשה לתו נכה לבד. אנחנו ב״אופקים מימוש זכויות״ נשמח לעמוד לצידכם ולעזור לכם לוודא שאתם מקבלים את כל מה שמגיע לכם. אנחנו מזמינים אתכם לקבוע איתנו פגישת ייעוץ עוד היום, על מנת שנוכל לצאת לדרך, בטלפון: 050-9693836.

      כתיבת תגובה