צרו קשר לייעוץ חינם

    התפקיד העיקרי של הכליות שלנו הוא לסנן ולנקות את הפסולת מהדם ולהעביר אותה למערכת השתן כדי שתצא מהגוף שלנו באופן טבעי. כל עוד הכליות עובדות, הכול בסדר. אם רק כליה אחת עובדת, גם זה בדרך כלל יספיק. אבל מה אם שתי הכליות לא מבצעות את המוטל עליהן? מה אם ישנה אי ספיקת כליות חמורה? אם אפשר לקבל כליה בתרומה שגם מתאימה ומתקבלת על ידי הגוף זה טוב אבל אם לא, החולה יצטרך לעשות דיאליזה שהיא למעשה חיבור למכונה שדרכה עובר הדם והוא מסונן ותוצרי הפסולת יוצאים ממנו. דיאליזה היא פרוצדורה לא פשוטה שנעשית במכון דיאליזה או בבית חולים והיא קורית בדך כלל 3 פעמים בשבוע לכמה שעות.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      חולה דיאליזה עשוי להיות זכאי לתו נכה

      להיות עם מחלת כליות חמורה ולהיות נזקקים לדיאליזה כדי להתמודד איתה זו נכות לכל דבר. בנוסף, רוב חולי הדיאליזה הם אנשים מבוגרים שיש להם בדרך כלל גם מחלות נוספות (סוכרת, מחלת לב וכדומה) והם מתקשים מאוד או לא יכולים להתנייד. הם חייבים רכב כדי להגיע לדיאליזה וממנה ובכלל, הם לא יכולים להתנייד ללא רכב ובשביל שלא יצטרכו ללכת יותר מידי, תו נכה הוא הפתרון בשבילם. הוא יספק לכם כמה זכויות שנוגעות לרכב שלהם והנה כמה מהם.

      הזכויות של בעלי תו נכה

      בעלי תו נכה, בין אם הם חולי כליות וזקוקים לדיאליזה או עונים לקריטריון אחר שמאפשר להם לקבל תו נכה הם בעלי הזכויות הבאות. הם מקבלים הנחה בחניונים שונים ברחבי הארץ במידה ויש הסדר כזה בחניון הספציפי, הם חונים ללא תשלום בכחול לבן אם הרשות המקומית הסדירה את זה. הם חונים במקומות חנייה שמוסדרים לנכים בהתאם לסימונים והם חונים במקום ציבורי שנגיש לנכה.

      אין ספק שמחלת כליות ודיאליזה היא מצב לא פשוט שמשבש את חייו של מי שזקוק לטיפול הזה 3 פעמים בשבוע. אבל אם אפשר להקל קצת על החיים אז אין סיבה שלא, וזה בדיוק מה שעושה תו נכה, תו שמאפשר למי שסובל ממוגבלות לא לסבול גם מבעיות החנייה.

      צרו קשר לייעוץ חינם

        כתיבת תגובה