ככל שתוחלת החיים עולה והאוכלוסייה הישראלית מתבגרת, דמנציה הופכת לבעיה בריאותית נפוצה ומוכרת מאד, המשפיעה על מספר לא מבוטל של אנשים, נשים וגברים כאחד. דמנציה כוללת ליקויים קוגניטיביים שונים, אובדן זיכרון ואתגרים בתפקוד היומיומי, מהפשוטים ביותר ועד אלה, המורכבים. עבור כל אותם, המתמודדים עם דמנציה וכן עבור בני משפחותיהם, הכרת הזכויות וההטבות הזמינות לחולים בדמנציה, היא חשובה ביותר. בין מנגנוני התמיכה שמעניקה המדינה כיום ניתן למצוא את קצבת הסיעוד, המציעה סיוע מותאם להקלה על האתגרים הייחודיים העומדים בפני אנשים החיים עם דמנציה. כדי לממש זכות זו יש לפנות ישירות למוסד לביטוח לאומי ולהגיש בקשה לקצבת סיעוד.

צרו קשר לייעוץ חינם

    מה מאפיין את מחלת הדמנציה

    חולי דמנציה מתמודדים ביום יום עם מגוון רחב של אתגרים המחייבים סיוע מיוחד. אתגרים אלה יכולים לבוא לידי ביטוי בתצורות שונות, כאשר העיקריות שבהן הן: אובדן זיכרון, ירידה קוגניטיבית וקושי לבצע פעילויות יומיומיות, כולל משימות בסיסיות, כגון לבוש, רחצה ואכילה. שינויים התנהגותיים וקשיי תקשורת תורמים עוד יותר למורכבות הטיפול בחולי דמנציה והופכים את האתגר, עבור המטפלים הקרובים להם, בני המשפחה, לקשה מנשוא לעיתים. מתוך הכרה באתגרים אלו, קצבת סיעוד הופכת חיונית עד מאד, שכן שהיא מספקת סיוע נקודתי לאותם חולים ומציעה מענה מקצועי ותמיכה המותאמים לצרכים הייחודיים של חולי דמנציה. הקצבה נועדה לשפר את איכות חייהם על ידי הבטחת קבלת טיפול הולם וכן תרומה לרווחתם הכללית ורווחת משפחותיהם.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      מה צריך להוכיח כדי לקבל את הקצבה הזו

      כדי לקבל קצבת סיעוד דמנציה יש לעמוד בתנאים מסוימים, כאשר הראשון והחשוב מכולם הוא היכולת לבצע פעולות שונות בסיסיות בבית, או, במילים אחרות, חוסר היכולת לבצע אותן. כדי לבחון את הפגיעה בביצוע פעולות בסיסית אלו, מתבצעת בדיקה תפקודית בביתם של החולים, על ידי אחות מטעם המוסד לביטוח לאומי. בנוסף, זכאים לקבצה זו חולים המתגוררים בביתם או בדיור מוגן או אנשים המאושפזים בבית חולים, במשך 30 ימי האשפוז הראשונים. על מנת לממש את הזכאות לקבצה. יש לפנות ישירות למוסד לביטוח לאומי ולהגיש בקשה, כולל כל המסמכים התומכים במצבו של החולה.

      כתיבת תגובה