סוכרת, מחלה נפוצה מאד בעולם, וכך גם בישראל, נוגעת בחייהם של אנשים רבים, באופן אישי או דרך מישהו שהם מכירים. המחלה מתבטאת בשני אופנים עיקריים: סוכרת מסוג 1, המכונה לרוב סוכרת נעורים, וסוכרת מסוג 2, הידועה בכינויה סוכרת מבוגרים. ללא קשר לסוג, שני המצבים חולקים את האתגר של חוסר היכולת של הגוף להמיר מזון לאנרגיה חיונית עקב קשיים בהעברת מולקולות סוכר לתאים. מתוך הבנה והכרה במורכבות הרפואית ובקשיים עימם מתמודדים חולי סוכרת, מעניקה המדינה סיוע מיוחד, בתצורת, בין היתר, קצבת סיעוד.

צרו קשר לייעוץ חינם

    מהם מאפייני ואתגרי מחלת הסוכרת

    מבוגרים החיים עם סוכרת מתמודדים עם מספר עצום אתגרים הקשורים למצב. בסוכרת מסוג 2, המאובחנת לעיתים קרובות בבגרות, הגוף מתקשה לנצל ביעילות אינסולין, מה שמוביל לרמות סוכר גבוהות בדם. ההתמודדות היום יומית עם סוכרת כרוכה בשמירה על איזון עדין ברמות הגלוקוז בדם באמצעות תרופות, התאמות תזונתיות ושינויים באורח החיים. האתגרים שמציבה מחלה זו יכולים לכלול סיבוכים שונים, כמו בעיות קרדיווסקולריות, נזק עצבי ובעיות בכליות, הדורשות מעקב קבוע וטיפול רפואי. בנוסף, חולי סוכרת מתמודדים גם עם ההשפעה הפסיכולוגית של המחלה הכרונית, כולל מתח, חרדה והצורך בטיפול עצמי ממושך. גמלת סיעוד נועדה, ובדיוק מסיבות אלו, לתת מענה לדרישות הטיפול הייחודיות של חולי הסוכרת ומתוך מטרה לעזור להם ועד כמה שניתן ליהנות מאיכות חיים טובה.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      מהם הקריטריונים לקבלת קצבה זו

      כדי לקבל קצבת סיעוד לסוכרת, על החולה לעמוד בקריטריונים מסוימים, עליהם החליט המוסד לביטוח לאומי. לקצבת הסיעוד הזו זכאים חולי סוכרת מעל גיל 65, המתגוררים בביתם, וזקוקים לסיוע בפעולות יומיומיות או השגחה עקב חומרת מצבם. הקצבה ניתנת בצורת שירותים ולא כפיצוי כספי בפועל, ביניהם סיוע סיעודי, עזרה במשימות היומיומיות, ניהול משק הבית והשגחה. תנאי הזכאות כוללים גורמים כמו גיל, הכנסה, הצורך בסיוע משמעותי, מצב מגורים והעדר קצבאות סיעוד אחרות, הניתנות מגופים ממשלתיים אחרים, למשל משרד הביטחון. כדי לממש את הזכאות יש לפנות ישירות אל המוסד לביטוח לאומי ולהגיש את הבקשה לקצבה, כולל כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים התומכים במצבו של החולה.

      כתיבת תגובה