מחלת ניוון שרירים, ALS, הידועה גם כמחלת לו גריג, היא אחת המחלות הניווניות הקשות ביותר של מערכת העצבים. מצב הרסני זה מכוון בעיקר לנוירונים מוטוריים היקפיים, החיוניים לשליטה בתנועות שרירים רצוניות בכל הגוף. כאשר נוירונים אלה ניזוקים, החולים חווים היחלשות שרירים מתקדמת ובסופו של דבר, שיתוק מוחלט של השרירים המעורבים בתנועת גפיים, בליעה, דיבור ונשימה. הטיפול המורכב הדרוש לחולים בניוון שרירים מצריך התערבויות רפואיות רבות, כולל פיזיותרפיה, ריפוי בדיבור, תמיכה בדרכי הנשימה וסיוע חיוני בבריאות הנפש. השאיפה לחיים מספקים למרות האתגרים כרוכה הנלווים לסימפטומים השונים, מצריכה סיוע מתאים ומתוך הכרה באופייה המורכב של המחלה, מציעה המדינה מעניקה סיוע כספי בתצורת קצבת סיעוד.

צרו קשר לייעוץ חינם

    ניוון שרירים – מאפייני ואתגרי המחלה

    ניוון שרירים, קבוצה של הפרעות גנטיות המאופיינות בניוון וחולשה משמעותית של השרירים, מציבה אינספור אתגרים בפני החולים המתמודדים עם השפעותיה. במקרה של ALS, הכלולה בספקטרום של ניוון שרירים, האתגרים בולטים ומשמעותיים במיוחד. ALS מכוונת במיוחד לנוירונים מוטוריים, וכתוצאה מכך לאובדן הדרגתי של תפקוד השרירים וכפועל יוצא מכך – לניידות. חולים במחלה מתמודדים עם קשיים במשימות בסיסיות כמו הליכה, בליעה ואפילו נשימה, מה שמוביל להשפעה עמוקה על חיי היומיום שלהם. ההתקדמות הבלתי פוסקת של חולשת השרירים, יחד עם המחיר הרגשי של התמודדות עם הסיכוי לשיתוק מוחלט, מדגישה את הצורך הדחוף בתמיכה מקיפה. מתוך הכרה באתגרים האדירים הללו, מתן קצבת סיעוד הוא הכרחי וחשוב במיוחד. סיוע פיננסי זה נועד לתת מענה לדרישות הטיפול הייחודיות הנובעות מניוון שרירים, ומציע סיוע לפעילויות יומיומיות, תמיכה רפואית וטיפול מיוחד שחורג ממסגרת הבריאות הרגילה.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      מי זכאי לקצבת סיעוד זו

      כדי לממש את הזכאות לקבל קצבת סיעוד ניוון שרירים, יש לעמוד בקריטריונים ספציפיים אותם קבע המוסד לביטוח לאומי. ראשית, על הזכאים להגיע לגיל פרישה ולהיות תושבי ישראל. גם הכנסה היא שיקול, כאשר הזכאות נקבעת על סמך הכנסה של יחיד או בן זוג, תוך התחשבות במצב משפחתי. התנאי המכריע לקבלת הגמלה הוא צורך משמעותי בסיוע בפעילות יומיומית או בפיקוח להבטחת הביטחון האישי. בדיקת תפקוד, הנערכת על ידי אחות בביתו של החולה, מעריכה את היקף הסיוע הנדרש. בנוסף, על החולה להתגורר בביתו או בדיור מוגן כדי להיות זכאי לגמלת סיעוד.

      כתיבת תגובה