ההתמודדות עם מחלת הפרקינסון היא איננה פשוטה, וכשמדובר במיצוי הזכויות למגיעים לגיל הפרישה, הדבר עשוי להיות אתגר של ממש. הביטוח הלאומי מעמיד לזכותם של החולים בפרקינסון המגיעים לגיל הפרישה, קצבת סיעוד מיוחדת, המאפשרת להם לקבל מענה מתאים כדי להתמודד עם משימות היום יום, מהפשוטות ביותר ועד המורכבות שבהן. כדי לקבל את הקצבה יש לעמוד במספר פרמטרים עיקריים ולהגיש בקשה לקבלתה.

צרו קשר לייעוץ חינם

    פרקינסון – מאפייני המחלה

    מחלת פרקינסון, הפרעה נוירודגנרטיבית, משפיעה באופן משמעותי על התפקוד היומיומי. התסמינים המוטוריים של המחלה כוללים רעד, נוקשות, איטיות בתנועה וחוסר יציבות, מה שהופך כל פעולה שגרתית כמעט למאתגרת במיוחד. משימות פשוטות כמו התלבשות, אכילה והליכה הופכות למורכבות מאד, כאלו הדורשות מאמץ רב מהסובל מהמחלה. מעבר לקשיים המוטוריים, פרקינסון יכולה להשפיע גם על הקוגניציה, ולגרום לקשיי זיכרון, לפגיעה בריכוז ולשינויים רגשיים. עם התקדמות המחלה, החולים עלולים לחוות קושי, ההולך וגובר, ביכולת לבצע פעולות יומיומיות, מה שמוביל לתלות רבה באחרים, בין אם אלה בני המשפחה הקרובים ובין אם אלה מטפלים צמודים.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      מהם התנאים לקבלת קצבת סיעוד לחולה פרקינסון

      כדי להיות זכאים לקצבת סיעוד במקרים של פרקינסון, יש לעמוד במספר תנאים: בראש ובראשונה, על החולה, המבקש את הקצבה, להגיע לגיל פרישה ולהיות תושב ישראל. בנוסף, נלקחת הכנסתו של המבקש בחשבון, תוך התייחסות גם למצב המשפחתי שלו (אם יש או אין בן או בת זוג). הצורך של החולה בקבלת סיוע, ויותר מאחרים, בביצוע פעולות יומיומיות בתוך הבית הוא אחד הקריטריונים, ובייחוד סיוע במשימות כמו התלבשות, רחצה, אכילה וניידות. המקום שבו מתגורר חולה הפרקינסון משחק תפקיד גם הוא, שכן רק אלה, המתגוררים בביתם או בדיור מוגן זכאים לקבלת הקצבה. יחד עם זאת, גם שהות במוסד סיעודי מזכה בקצבת סיעוד במקרים של פרקינסון, ובתנאי שמדובר בשהות במחלקה לעצמאיים או לתשושים. בנוסף, וזהו פרט חשוב: לא ניתן לקבל גמלת סיעוד כאשר מקבלים גמלה דומה מגוף ממשלתי אחר, וייתכן שיהיה צורך לבחור בין קצבאות. בכל מקרה, עמידה בקריטריונים אלה היא הבסיס והיא בגדר חובה.

      כתיבת תגובה