ביטוח לאומי מעניק קצבאות ליחידים ולמשפחות שאינם יכולים לעבוד עקב נכות, זקנה או אבטלה. המערכת מנוהלת באופן ממשלתי ונתונה לפיקוח וביקורת, אולם גם עלולה לסבול מבירוקרטיה ודרישות שונות ומורכבות למילוי טפסים והגשת הוכחות שונות. המוסד לביטוח לאומי מעניק מספר הטבות לנכים, לרבות: קצבת נכות שהינה תשלום חודשי ליחידים שאינם יכולים לעבוד עקב נכות, בין אם באופן זמני ובין אם באופן קבוע; שירותי שיקום שהינם שירותים המסייעים לבעלי מוגבלויות לשפר את יכולתם לתפקד ולהשתתף בפעילויות בחברה, תג נכה המאפשר חניה מונגשת ושלל הטבות והנחות שונות ועוד. כדי להיות זכאי להטבות מהמוסד לביטוח לאומי, אדם צריך לעמוד בקריטריונים מסוימים, רפואיים בעיקר, אשר ייקבעו את שיעור הנכות שלו.

צרו קשר לייעוץ חינם

    בדרך כלל גובה הקצבאות שמקבל אדם יהיה תלוי בשיעור הנכות שייקבע לו על ידי הוועדה הרפואית מטעם ביטוח לאומי, וכן ברמת ההכנסה לה היה זכאי לפני כן. ההטבות השונות, כמו למשל תו חניה לנכים הינם משמעותיים במיוחד למקבלי הזכאות, מכיוון שהם מאפשרים להם להגיע למקום היעד באופן נגיש ומהיר, הם מקלים על ההתניידות ומסייעים להפחית את הסיכון לנפילות או פציעות נוספות. כאשר ההטבות הינן כלכליות בעיקרן, הן מאפשרות להקל על העומס הכלכלי הקיים על הזכאים ולהעביר יותר כספים לטיפולים הרפואיים הנוספים הנדרשים.

    כדי להגיש בקשה לביטוח לאומי, בנושאים אלה, הקשורים לקיצבאות או הטבות שונות, יש למלא תחילה טופס בקשה אשר נמצא באתר המוסד לביטוח לאומי. לאחר מילוי טופס הבקשה, יש להגישו בצירוף המסמכים הבאים: עותק של תעודת הזהות או הדרכון, עותק של תעודת הנישואין או הגירושין (אם רלוונטי), עותק של תעודות הלידה של הילדים (אם רלוונטי), הוכחה להכנסה (כגון תלושי שכר או החזרי מס), הוכחה על הוצאות (כגון קבלות על שכר דירה או חשבונות שירות). אם אתם מגישים בקשה לקצבת נכות, יהיה צורך גם בתיעוד הנכות לרבות דו"ח רפואי, מכתב מהמעסיק או מעובד סוציאלי. לאחר הגשת הבקשה, המוסד לביטוח לאומי יבחן אותה ויקבל החלטה לגבי הזכאות ועלות התשלום. פעמים רבות, ניתן להיעזר באנשי מקצוע המומחים בעניין זה, כדי למקסם את מלוא הזכויות המגיעות לכם.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה