צרו קשר לייעוץ חינם

    המורה או הגננת מתקשרות ביום בהיר אחד ומבקשות מאתנו להגיע לפגישה. בפגישה מתברר כי ילדנו היקר מתנהג בצורה שמעידה על קשיים של קשב וריכוז אנו מתחילים לבדוק ולאבחן ע"י רופאים ומבדקים את מצבו של הילד ולבסוף מתברר שאכן הילד סובל מקשיים של קשב וריכוז. בית הספר או הגן מפנים אותנו לוועדת השמה אשר קובעת כי ילדנו ילמד במסגרת של חינוך מיוחד.

    30 אחוז מילדי מדינת ישראל מאובחנים כילדים הסובלים מקשיים של קשב וריכוז. חלקם של הילדים עקב ההבחנה עוברים ועדת השמה אשר קובעת כי הילד צריך ללמוד במסגרת של החינוך המיוחד. רשות המיסים נותנת להורים הקלת מס גדולה מאד ברגע שהילד עבר ועדת השמה ולומד במסגרת של כיתה מיוחדת. הורה המשלם מס הכנסה זכאי ל2 נקודות זיכוי כלומר 5,000 שקל בשנה הנחה בתשלום המס לכל שנה בה הילד לומד במסגרת של חינוך מיוחד. מסגרת חינוך מיוחד כוללת בתוכה גן מיוחד גן תקשורתי גן רגשי הכוונה היא שוועדת השמה קבעה כי הילד ילמד בגן המסוים שהוחלט בוועדה. בבית ספר מדובר על כתה לחינוך מיוחד בבית ספר רגיל או כתה מיוחדת בבית ספר מיוחד או שילד אשר הגיע לתיכון הוא זכאי להקלות במסלול 07. החזר המס מתקבל מהרשות בצורה הבאה: משה הוא שכיר העובד ככבאי ומרווי כל חודש כ20,000 שקל. מתוך משכורתו של משה רשות המיסים מנכה לו כ4,000 שקל. כלומר משה משלם כ48,000 שקל מס הכנסה בשנה. במידה ובנו של משה עבר ועדת השמה והילד נמצא בכתה לחינוך מיוחד זכאי משה להנחה במס של 2 נקודות זיכוי קרי 5,000 שקל. משה במקום לשלם 48,000 שקל בשנה ישלם 43,000 בשנה. במידה ומשה לא היה ער להטבה זאת הוא זכאי להחזר מס ע"י הגשת דוח למס הכנסה וקבלת ההחזר לחשבונו הפרטי.

    החזר המס בעד ילד שעבר ועדת השמה יכול להתבצע לתקופה של 6 שנים אחורה. כלומר כיום אנחנו בשנת 2016. אפשר לקבל החזר מס בין השנים 2010-2015.

    הטפסים הנדרשים לקבלת נקודות הזיכוי בצורה של החזר מס הם כדלהלן טופס 106 של השכיר ,החלטת ועדת השמה, תעודה רפואית טופס 127 הממולא ע"י הרופא של הילד בו רשום שהילד סובל מבעיה של קשב וריכוז. את ההחזר של ה5,000 שקל אפשר לקבל בצורה שוטפת כל חודש בתלוש משכורת המתקבל. כדי לקבל את החזר המס בצורה שוטפת צריך השכיר להגיע למשרדי מס הכנסה במקום מגוריו ולבצע תאום מס כלומר הפקיד ברשות המיסים ייתן טופס לשכיר שבו רשום חד משמעית שהוא זכאי ל2 נקודות זיכוי בתלוש המשכורת באופן שוטף.

    אם ברצונכם לבדוק את זכאותכם בנושא של החזר מס בגין ילד ליקוי למידה צרו עמנו קשר.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה