ככל שהורינו מזדקנים, הם עלולים לחוות ולסבול מירידה באפשרות וביכולת הניידות, בין שאר האתגרים שמצב זה מזמן. מצב זה יכול לנבוע ממספר גורמים, כמו דלקת פרקים, פציעות או מחלות כרוניות. כאשר הניידות של ההורה נפגעת באופן מאד משמעותי, אנחנו עלולים להתמודד עם צרכים של הורה סיעודי. כילד, זה יכול להיות מאתגר לראות את ההורים שלך נאבקים. אתה עלול להרגיש חסר אונים ולא בטוח בעזרה הנדרשת. עם זאת, תמיד ישנם דברים שניתן לעשות כדי להקל על חיי ההורים ולשמור על עצמאותם.

צרו קשר לייעוץ חינם

    אחד הדברים החשובים ביותר שניתן לעשות עבור הורה סיעודי הוא ליצור סביבה בטוחה. משמעות הדבר היא הסרת כל סכנה פוטנציאלית, כמו שטיחים, חפצים שנמצאים על הריצפה ובלגן. כמו כן, חשוב לדאוג שבמקרה הצורך יהיה מלווה בכל שעות היום, או על פי צורך, כך שהוא יוכל לסייע במשימות כמו רחצה, הלבשה וטיפוח. אם ההורה אינו מסוגל ללכת כלל ללא סיוע, יש לספק לו כיסא גלגלים או הליכון. ייתכן ויהיה צורך גם לספק תג נכה, כדי להקל על ההתניידות של המטופל והמלווה הצמוד. תג זה יכול לאפשר חניה נוחה ונגישה יותר למקומות רפואיים ואחרים, ולפעמים גם הנחות והטבות נוספות.

    מעבר לכך חשוב להתאזר בסבלנות ובהבנה, מכיוון שהורה סיעודי עלול להיות מתוסכל וכועס על עצם המגבלות. חשוב ליידע את ההורה שאתה שם כדי לעזור ושאתה מבין מה עובר עליו. כמו כן יש לערוך רשימה של משימות שצריך לעשות ולתעדף אותן, כדי לעזור לך להישאר על המסלול ולהימנע מתחושה של הלם. במידת האפשר, יש לבקש מבני משפחה או חברים אחרים לעזור בטיפול של ההורה הסיעודי, כדי לפנות חלק מהזמן והאנרגיה.

    לסיכום, טיפול בהורה סיעודי עלול להיות מאתגר, בעיקר בכל מה שקשור להתניידות ובצורך למעבר בין מקומות ויעדים. כדי לטפל בכך יש לבקש עזרה בין אם מדובר על איש מקצוע, מטפל או בן משפחה. במקרה הצורך כדאי לברר על תג נכה כדי לאפשר חניה בקירבת מקום והנגשת מקומות רפואיים שונים.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה