צרו קשר לייעוץ חינם

    הורים לילד אשר מתמודד עם מספר ליקויים שונים, נאלצים להתמודד עם אתגרים יומיומיים מורכבים וקשים, הנובעים מהצורך להשגיח על הילד לאורך כל שעות היום, לשמור עליו, לדאוג שהוא יקבל את כל הטיפולים הנדרשים בזמן וכמובן ולספק לו את כל העזרים אשר בכוחם להקל עליו. בכדי להקל ולו במקצת את הנטל אשר מונח על כתפיהם של אותם הורים, בשנת 2018 התקבלה החלטה, על פיה הורה לילד, המתמודד עם 3 ליקויים, אשר כל אחד מהם מזכה בקצבת ילד נכה בשיעור של 50%, יהיה זכאי לקבלת קצבה לילד עם מספר ליקויים – העומדת על שיעור של 100% (קצבה אשר נכון לשנת 2022 הינה 3000 ₪ לחודש).

    איך מקבלים קצבה לילד עם מספר ליקויים?
    לצורך קבלת קצבה לילד עם מספר ליקויים, יש להגיש טופס תביעה לביטוח הלאומי, כאשר, יש לצרף לתביעה אישורים המפרטים את הפרטים של כל אחד מהליקויים – יש לקחת בחשבון, שרק במידה ו-3 הליקויים מתקיימים בו זמנית, תקבע קצבה בשיעור של 100%.
    במרבית המקרים, הועדה תדון בזכאות לקצבה ללא נוכחות הילד – כאשר, במידה והוועדה לא תצליח להגיע להחלטה על בסיס המסמכים וכתב התביעה, היא תשלח למשפחה זימון להבאת הילד לוועדה. במידה והוועדה תחליט על זכאות לקבלת קצבה לילד עם מספר ליקויים, הקצבה תשולם רטרואקטיבית – עד שנה אחורה ממועד הגשת התביעה.

    הגשת ערעור ותביעה חוזרת
    במקרים בהם הוועדה תחליט לא לאשר את הזכאות לקבלת הקצבה, או ששיעור הקצבה יהיה חלקי, או שהקצבה תהיה מוגבלת בזמן וכחלק מכך, ההורים ימצאו את עצמם מתמודדים עם חוסר הסכמה לגבי ההחלטה, ישנה אפשרות להגשת ערעור.
    את הערעור יש להגיש עד ל-90 יום ממועד קבלת ההחלטה – יש להגיש את הערעור לסניף הביטוח הלאומי הקרוב למקום המגורים.
    במידה והערעור לא התקבל, קיימת אפשרות נוספת, להגשת תביעה חוזרת – כאשר, את התביעה ניתן להגיש בחלוף 6 חודשים מהגשת התביעה המקורית או במקרים בהם התגלה מצב רפואי נוסף אשר יכול לזכות את הילד באותה קצבה עבור מספר ליקויים.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה