משפחות המגדלות ילד על הספקטרום האוטיסטי מתמודדות לרוב עם עומסים רגשיים, פיזיים, כלכליים ואחרים, המצריכות קבלת מענה מתאים. מתוך הכרה בצרכים הרבים והמיוחדים של משפחות אלו, מוצעים מנגנוני תמיכה מיוחדים על ידי המדינה, ביניהם קצבת סיעוד המיועדת לילדים על הרצף האוטיסטי. מעבר לקצבת סיעוד זו, ילדים עם אוטיזם, אספרגר, PDD ואלה המתמודדים עם ליקויים קוגניטיביים כמו שיתוק מוחין, מוגבלות שכלית, אפילפסיה ועוד, זכאים גם לקצבת ילד נכה מטעם המוסד לביטוח הלאומי.

צרו קשר לייעוץ חינם

    מהם אתגרי האוטיזם ומדוע קצבה זו חשובה כל כך

    אוטיזם אצל ילדים יכול לבוא לידי ביטוי בתצורות שונות, חלקן קלות יותר, בעוד אחרות מורכבות. האוטיזם הוא מצב נוירו-התפתחותי המאופיין בפגיעה באינטראקציה חברתית, קשיי תקשורת והתנהגויות חוזרות. ילדים על הספקטרום האוטיסטי מתמודדים לעיתים קרובות עם אתגרים הקשורים לרגישויות חושיות, קשיים בהבעה והבנת רגשות, והעדפה לשגרה ולכל מה שהם עצמם יכולים לשלוט בו. מחסומי תקשורת, מילוליים ובלתי מילוליים כאחד, עלולים לעכב את יכולתם להעביר את הרצונות, הצרכים והרגשות בצורה יעילה, ובנוסף הם עשויים להפגין תנועות חוזרות או לעסוק בתחומי עניין ספציפיים במידה אינטנסיבית, על גבול האובססיה למשל. בהתחשב באופי המגוון והמורכב של מצבים אלה, קצבת סיעוד הופכת חיונית למתן תמיכה מותאמת, המבטיחה שהילד יקבל את הסיוע הדרוש לביצוע פעולות יומיומיות, שבחלקן יכולות להוות אתגר של ממש עבורו וגם השגחה.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      באילו קריטריונים צריך לעמוד כדי לממש את הקצבה

      בקביעת הזכאות לקצבת סיעוד אוטיזם, נלקחים מאפיינים הקשורים בדרך כלל לילדים וגם לבוגרים, הזקוקים לטיפול סיעודי, כמו להיות מרותק לכיסא גלגלים, חוסר שליטה על הגוף, קושי בהליכה וצורך בהשגחה וסיוע רציפים. בעוד שקריטריונים אלה מיושמים לעתים קרובות על מבוגרים הזקוקים לסיוע והשגחה, ילדים על הספקטרום האוטיסטי עשויים גם הם להפגין חלק מהמצבים האלה. יחד עם זאת, לא פשוט להוכיח שילד זקוק לטיפול סיעודי, במיוחד כאשר נראה שהוא מתפקד באופן עצמאי. ולכן, חשוב להכיר בכך שגם אם ילד יכול לבצע משימות מסוימות באופן עצמאי, הצורך בהשגחה רציפה עשוי להפוך אותו לזכאי לטיפול סיעודי, תוך שימת דגש על צרכיו הנקודתיים בהתאם למצבו.

      כתיבת תגובה