ההתמודדות עם מחלת האלצהיימר מציבה אתגרים ייחודיים הן לחולים עצמם והן לסובבים אותם ובייחוד בני משפחותיהם. עם הזדקנות האוכלוסייה בישראל והעלייה בתוחלת החיים, אלצהיימר הפכה למחלה מוכרת ונפוצה יותר, כזו שמתמודדות איתה לא מעט משפחות. מחלה זו משפיעה בעיקר על תפקודים קוגניטיביים ועל הזיכרון, וכפועל יוצא מכך גם על ההתנהגות והתפקוד ביום יום. אלצהיימר משפיעה על כמאה אלף איש בישראל והיא מצריכה התייחסות הולמת. מסיבה זו בדיוק מציעה המדינה שורה של הטבות וזכאויות, לרבות קצבת סיעוד, שנועדה להציע תמיכה וסיוע למי שנפגע מההשלכות העמוקות של המחלה.

צרו קשר לייעוץ חינם

    אלצהיימר – המאפיינים השונים

    מחלת אלצהיימר, סוג של דמנציה, הינה בעלת מאפיינים נקודתיים, המדגישים את הצורך בסיוע מיוחד, בצורת קצבת סיעוד. אלצהיימר, הפוגעת בזיכרון, בתפקודים הקוגניטיביים ובהתנהגות, פוגעת גם בהדרגה ביכולתו של האדם לבצע משימות יומיומיות, ואפילו הפשוטות והבסיסיות ביותר. חולים באלצהיימר חווים לעיתים קרובות בלבול, חוסר התמצאות וקשיים בתקשורת, מה שמחריף את האתגרים העומדים בפניהם ובפני המטפלים שלהם. ככל שהמחלה מתקדמת, החולים עשויים להזדקק לעזרה משמעותית בפעילויות יומיומיות כגון לבוש, רחצה ואכילה. שינויים התנהגותיים, שינויים במצב הרוח ונטייה לאבד את חוש ההתמצאות מעצימים עוד יותר את אחריות הטיפול. בהכרה באתגרים העמוקים הללו, קצבת סיעוד אלצהיימר הופכת למנגנון תמיכה בעל חשיבות רבה במיוחד, שמטרתו להקל על העומס על המטפלים ולהבטיח טיפול מקיף בחולי אלצהיימר, המאפשר להם לשמור על איכות החיים.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      באילו פרמטרים יש לעמוד כדי לממש את הזכות לקצבה

      כדי לקבל את תשלום קצבת סיעוד באלצהיימר, חולים נדרשים לעמוד בתנאים מסוימים, אותם קבע המוסד לביטוח לאומי. התנאי הראשון מדגיש את הצורך המהותי בסיוע מאחרים בביצוע פעולות יומיומיות בתוך הבית או הצורך בהשגחה לביטחון האישי. בדיקת תפקוד, הנערכת על ידי אחות במהלך ביקור בית, מעריכה את מידת הסיוע הנדרש, מה שמוביל להחלטה בנוגע לגובה הקצבה. גם מקום המגורים הוא תנאי, והזכאות לקצבה ניתנת למתגוררים בביתם או בדיור מוגן. יחד עם זאת, חולים השוהים במסגרות רפואיות מסוימות, כגון מחלקות סיעודיות, מחלקות סיעודיות מורכבות, או אלה הנמצאים תחת השגחה מיוחדת, עשויים שלא להיות זכאים לקצבת הסיעוד.

      כתיבת תגובה