בהתמודדות עם מורכבות הטיפול בילדים עם מצבים רפואיים משמעותיים, קצבת סיעוד ילד נכה היא פתרון בעל חשיבות רבה הן להורים והן לילדים. לעתים קרובות, כאשר חושבים על נכות מדמיינים ילד בכיסא גלגלים או כזה, המתמודד עם אתגרים הקשורים אל תפקודו הפיזי של הגוף, אבל בפועל נכות היא הרבה יותר מכך. היא יכולה לכלול מצבים כמו שיתוק מוחין, מוגבלות שכלית, אפילפסיה וגם ילדים שנמצאים על הספקטרום האוטיסטי. קצבת הסיעוד נועדה לסייע לילדים אשר עקב מצבם הבריאותי זקוקים לסיוע בביצוע פעולות יומיומיות חיוניות, מה שיכול להקל הן עליהם והן על המטפלים בהם, כולל ההורים.

צרו קשר לייעוץ חינם

    מהם אתגרי הנכות ומדוע ישנה זכאות לקצבה זו

    הטיפול בילד נכה כרוך בהתמודדות עם קשת רחבה מאד של אתגרים הדורשים סיוע ותמיכה מיוחדים. עובדה זו הופכת את קצבת הסיעוד לגלגל הצלה של ממש למשפחות רבות המתמודדות עם האתגר. המורכבות הרבה של הנכות, יכולה לבוא לידי ביטוי בקשיים לבצע פעולות בסיסיות שונות, לרבות הלבשה, רחצה, אכילה ושליטה בשרירים השונים, והורים רבים מוצאים את עצמם מתמודדים מול קשיים, המצריכים מתן טיפול מקיף, שהם עצמם לא תמיד יכולים לספק. קצבת סיעוד הופכת לחיונית וחשובה מאד במקרים כאלה והיא נולדה מתוך הכרה בצורך לתת מענה לאתגרים הרבים, בהם נתקלות משפחות עם ילדים המתמודדים עם נכות בדרגות שונות.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      באילו קריטריונים צריך לעמוד כדי לממש קצבה זו

      לקצבת סיעוד ילד נכה זכאים ילדים עד גיל 18 העומדים בקריטריונים מסוימים, לרבות התמודדות עם אתגרים פיזיים, נפשיים או רגשיים. זה כולל ילדים בני 90 יום ומעלה עם מחלות כרוניות המחייבות טיפול רפואי מיוחד, כפי שנקבע על ידי מומחה ברפואת ילדים מוסמך העובד מטעם הביטוח הלאומי. בנוסף, ילדים בני 3 ומעלה המסתמכים על סיוע עקב ליקויים פיזיים, נפשיים או רגשיים הנובעים ממצבים כמו מחלות, תסמונות, תאונות או מומים מולדים זכאים גם הם לקצבה זו, כשכל זאת מותנה בהערכת מצבים. כמו כן, ילדים שזוהו על ידי מומחים מוסמכים מהביטוח הלאומי ומתחום רפואת הילדים כבעלי מוגבלויות ייחודיות נכנסים אף הם לקטגוריה זו וזכאים לקבל את קצבת הסיעוד.

      כתיבת תגובה