צרו קשר לייעוץ חינם

    הטופס הבסיסי אשר כל מבקש תו חניה לנכה נדרש להגיש למשרד הרישוי הינו "טופס בקשה לתו נכה ואגרה מופחתת". האם מומלץ למלא אותו לבד ולאילו תרחישים כדאי להיערך?

    זכאים לתו החניה

    קיימים מספר תנאים בסיסיים לזכאות לתו החניה לנכים, והם: נכה אשר זקוק לרכב עקב נכות ברגליים, נכה אשר תנועה בדרכים ללא רכב עלולה לסכנו ודרגת נכותו לא יורדת מ-60%, נכה אשר זקוק לכסא גלגלים עקב מוגבלותו בהליכה. חשוב לציין כי קיימים קריטריונים אחרים ומפורטים יותר באשר למצבים שונים של נכות וכד'.

    "טופס בקשה לתג נכה ופטור מאגרת רישוי"

    טופס הבקשה לתו נכה ופטור מאגרת רישוי הוא השלב הראשון לקבלת תו הנכה. מלבד טופס זה, יש להגיש בנוסף מסמכים שונים אשר מפורטים באתר משרד התחבורה ורלוונטיים כמובן למקרה הספציפי של המבקש, לרבות מסמכים רפואיים עדכניים מרופא ומכתב חתום על ידי הנכה עצמו ובו פרטים מזהים של הרכב.

    האם קיים צורך במילוי הטופס עם גורם מקצועי?

    כעיקרון, "אין חובה כזו" אולם הדבר מומלץ בעיקר עבור נכים מסוגים שונים אשר מצבם הרפואי איננו עונה בהכרח לקריטריונים המנוסחים ברשויות המדינה. בדרך כלל, יהיה על חולים לכאלה להוכיח את נכותם על ידי טפסים בלבד לכן במקרים כאלה, מומלץ ביותר להיוועץ אודות הטפסים שיש לצרף לטופס הבקשה עצמו וכן, המידע שיופיע בהם.

    אגב, את הטפסים ניתן אומנם להגיש גם באופן מקוון, אך על מנת לזרז את התהליך, רצוי ביותר (במידת האפשר) להגיש אותם לפקיד הנמצא במשרד התחבורה.

    ובמידה והאדם ירצה להגיש ערעור

    למרות שניתן לערער על ההחלטה במקרה בו הבקשה נדחתה, נציין כי ניתן לערער רק לאחר 90 יום, דהיינו, שלושה חודשים ממועד הדחייה עצמו. כאשר לוקחים בחשבון את כלל המצבים האפשריים שיכולים להביא לדחייה חלילה של הבקשה, למשל נכות זמנית, מחלות אשר קשורות באופן עקיף לליקויים ברגליים או לקשיים התניידות וכד', מדובר בתרחיש ריאלי אשר יש להיערך אליו מראש ולדאוג כמובן, שהבקשה השנייה לא תידחה. זכרו כי תו חניה לנכה מאפשר לכם לקבל מספר הטבות אשר וודאי לא שווה לוותר עליהן.

    צרו קשר לייעוץ חינם

      כתיבת תגובה